31 aug 2018

RUST, BIJ GOD ALLEEN!

Uit mijn dagboek

2015

Mijn speciale banaancake staat in de oven en ik ruik de geur door de hele woonkamer. De zon schijnt vrolijk naar binnen.Toch voel ik me helemaal niet vrolijk! Ik heb last van een stemmetje dat ontmoedigende dingen zegt.

Dat stemmetje heeft nog gelijk ook!


Aan het eind van de week zie ik dat ik veel fouten gemaakt heb. Ik ben vooral zo nalatig. En ik laat onbarmhartig meeslepen door de eisen van de moderne wereld en onze social media. Ik vergat dat ik me aan Gods ritme wilde houden. God zei: wandelen. En wat doe ik? Ik vlieg, ik ben onoplettend. Het stemmetje heeft gelijk als het zegt: "Je brengt er niets van terecht!"

Zoek rust, mijn ziel, bij God alleen! My soul, wait silently for God alone, For my expectation is from Him. (Psalm 62)

Nieuwe rust ervaren, zou dat kunnen? Ik wil het zo graag! En ik weet dat kan, want bij God mag ik altijd opnieuw beginnen. Daarom kniel ik voor Hem neer in mijn woonkamer, waar de stofje dansen in het zonlicht.

Lieve HEER, help me om af te remmen en mijn leven te vertragen. Ik wil zo graag wandelen met U, maar ik vind het vreselijk moeilijk om nee te zeggen tegen veel dingen. Help me mijn tijd goed in te delen en de juiste grenzen te stellen. Het lukt me vaak niet, HEER. Daarom roep ik Uw hulp in. Leer me 'wandelen' met U. Leer me Uw wil volgen en vergeef me de nalatigheid van deze week. Ik zoek mijn rust bij U alleen. Om Jezus wil. Amen.

En nu weer verder! Trouw zijn.

8 opmerkingen:


  1. Amen! Het is zo belangrijk om te rusten.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, het is ook erg moeilijk om nee te zeggen tegen heel veel dingen.
    Het is heel belangrijk om te rusten bij God, niet alleen op de Zondag maar ook doordeweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aritha: I had a friend who said we were to walk WITH Jesus, not ahead of Him, nor behind Him. Sometimes, due to my humanity, I forget and try to run ahead of Him. When I realize it, I ask Him to forgive me. And He does.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. My peace is in God alone. My expectation is from Him. A wise woman shared that verse with me long ago when I was a young busy mother and wife. God is a wise and faithful Father.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We all need to slow down and think of God more often.
    Your posts are always inspiring.
    Hugs from across the sea.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. God houdt zoveel van jou en mij.
    Hij strekt Zijn armen naar je uit en zegt kom rust bij Mij. Ik zal je helpen je keuzes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Aritha, I know I often feel I have let everyone, myself and the Lord down. I am so grateful for His mercies, that they are new every morning.
    God bless
    Tracy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rustige momenten om te kunnen denken, blij te zijn om wat je hebt.
    Te danken daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen