17 sep 2018

LIEFSTE MEESTER || herinnerdingen (1)

Ik stond in mijn lievelingswinkel en neusde tussen de boeken. Dat is beslist geen straf voor mij want ik ben een echte boekenwurm. Ik weet niet of ik daadwerkelijk een boek gekocht heb. Ik kocht wel dit blauwe hartje van steen met de ingegraveerde woorden: Liefste Meester.

Het paste precies in mijn hand!


GELOOFSBELIJDENIS

Ik wist dat het voor kinderen was, die aan het einde van het schooljaar afscheid namen van hun meester. Maar toen ik die twee woorden las, zag ìk er mijn persoonlijke geloofsbelijdenis in. Een liefdesverklaring zeg maar!

Rond de tijd dat ik het blauwe hartje zag liggen was het nog niet zo lang geleden dat de Heere God me verloste van mijn allerergste twijfel of Jezus de beloofde Messias was. Net als Thomas belijd ik sindsdien: “Mijn Heere, en mijn God!” En net als Nathanaël zeg ik: “Rabbi, U bent de Zoon van God, U bent de Koning van Israël!”



LIEFSTE MEESTER

Mijn ogen hebben Uw zaligheid (Yeshua) gezien, die U bereid hebt voor de ogen van alle volken, een licht om de heidenen te verlichten en om Uw volk Israël te verheerlijken (Lukas 2). Hij zal me nooit ten onder laten gaan aan  twijfel. Wat een ongelofelijk wonder! Hij is mijn Liefste Meester! Ook die van jou?

U bent mijn Geliefde en al mijn hoop is in U.
Heer, ik houd van U en ik wil altijd in Uw aanwezigheid zijn.
U bent degene die van me hield en ik houd ook van U!

👉 Heb jij ook herinner-dingen?

11 opmerkingen:

  1. Wow wat een mooie herinnering, dit hartje is een monument, wat kostbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is touching. Peace and Blessings to you and to yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aritha reading your wonderful posts gives me encouragement as I travel the road that follows our Lord Jesus. Thank you for sharing your faith here. Isn't the Word of God so alive!! Truly it is the greatest way God speaks to us. Blessings friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes, my friend, He is also my Dearest Master. Thankful that He brought you and I together...that He is the common (and yet holy) bond that links our hearts and spirits together. To God be praised!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post Aritha!
    Het hartje heeft zo een kostbare en dubbele betekenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, sweet Friend, this is so beautiful! I'm reminded of the lyrics to a song I haven't thought about in years:

    For all things were changed
    When He found me
    A new day broke through
    All around me
    For I met the Master
    Now I belong to Him

    Thank you for sharing your heart! 💜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much. I found the song. So beautiful (on youtube).

      Verwijderen