7 sep 2018

Zijn geliefd kind

Je hebt van die dagen dat je faalt. Dat je struikelt en duikelt. Dagen dat je emoties beneden het vriespunt dalen. Je weet wel: winterkou in je hart. Dagen dat je het leven als moeilijk ervaart. Dat je bang ben of bezorgd.

GOD IS ANDERS

Op die dagen herinner ik mezelf eraan dat God zo anders is. Anders dan de mensen om me heen. Anders dan ikzelf. Totaal anders dan wie dan ook. Mensen hebben niet al het geduld van de wereld, mensen begrijpen elkaar soms niet. Mensen hebben hun eigen mentale grens van wat ze aan kunnen; ook naar elkaar toe.


Dan Hij, GOD!
Hij is zo anders.

Barmhartig en genadig is de HEERE, geduldig (slow to anger) en rijk aan goedertierenheid. Zij trouw is zo groot!

ZIJN GELIEFD KIND

God heeft ten alle tijden lief. Zijn hart brandt in Christus van liefde, voor mij. Dankzij Jezus’ offer op Golgotha mag ik zijn wie ik ben in Zijn oog: Zijn geliefd kind. Al struikel en duikel ik...

Want ik ben ervan overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere. (Romeinen 8:38-39)

Hij heeft mij onvoorwaardelijk lief. Niet voor een dag of wat.
Maar voor eeuwig.

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te weten hè. Niets kan ons scheiden van de liefde van God.
    Menseb stellen je teleur, maar God nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. God is so patient and faithful...always!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed om je dat elke dag te realiseren, ik vergeetv sat helaas nog wel eens.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi dat je alles benoemt en niet sterker hoeft te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Isn't it such a comfort to know that God is not like us...and how He loves us just because we are His children...even, or perhaps, especially when we fail.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee God is niet als ons, Hij is onnoemelijk Heilig. De tekst uit Romeinen 8 is prachtig en bemoedigend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blog. Hij begrijpt ons als geen ander, ook al begrijpen mensen ons niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hebrews 13:8: "Jesus Christ is the same yesterday, and to-day, and to the ages to come". "The Same" is a name of God, but He is also the same in His constancy towards us.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi iemand die altijd van je houdt, altijd naar je om ziet.

    BeantwoordenVerwijderen