13 okt 2018

WEKELIJKSE SAMENVATTING (1)

Deze week publiceerde ik 3 blogberichten:

  1. 5 citaten uit een kringloopvondst
  2. 7 bible verses for those who feel broken
  3. Bid en lees | Bijbelleestip (5)

ACHTERGROND BIJBELLEESTIP

Het meeste plezier had ik met nummertje 3. De tip komt uit de praktijk. Ik heb zo geworsteld met een Bijbeltekst uit Johannes 6. Totdat ik de tijd nam om het biddend te lezen. Opnieuw en opnieuw. Ik vroeg God om helderheid. Later leek het of er een licht opging. Niet alleen over het hele hoofdstuk maar ook over andere Bijbelgedeeltes die eraan gelinkt waren. Dat is de achtergrond van de Bijbelleestip nummer 5. 

BOS RHENEN

Mijn leven bestaat niet alleen uit schrijven en bloggen. Mijn man en ik gingen zaterdag naar het bos bij Rhenen. Het is daar zo mooi en we troffen het met het weer. Een vreemde gewaarwording dat het zo warm is in de maand oktober. We beklommen de Grebbeberg via een lange trap (puf) en op het uitkijkpunt konden we ver de Betuwe in kijken. Het was zo helder!

👉 Mijn fotoblog

Doorkijkje vanaf de Greb

FROZEN SHOULDER

Van de fysio hoorde ik dat mijn schouder nu toch echt pijnlijk en stijf genoeg is om een frozen shoulder genoemd te worden. Ik ben er blij mee om te weten wat er precies aan de hand is. De pijn is echt erg. Gebroken nachten. Maar er is grote kans dat het op den duur minder zal worden. De kans is zelfs aanwezig dat ik misschien mijn arm gewoon weer kan gebruiken over een jaar. Dat zou fijn zijn! Omdat ik geen injectie (meer) wil, ga ik nu starten met curcuma

BIBLWORD COURSE

Ik heb weer nieuwe studentes waarvan ik de lessen na mag kijken. Wat is het mooi als je leest dat één van de studentes vanuit een moslimland schrijft dat ze de cursus doet omdat ze meer van Christus wil weten. 

KOFFIEMORGEN

De koffiemorgens zijn weer begonnen. We komen bij elkaar met een groep vrouwen uit onze kerk en praten over een hoofdstuk uit boek: De medicijnkist van God. In ons groepje was heel veel openheid en ondanks verschil in leeftijd voelde ik me heel erg verbonden met de andere vrouwen. Het is goed om deel te nemen aan zulke dingen. Ik ging bemoedigd naar huis. 

Hoewel het thema best pittig was!

Brandnetels in het zonnetje

PSALM 87

's-Avonds ben ik naar een gemeenteavond geweest, ook van onze kerk. Het ging over psalm 87 en ik vond het geweldig. Maar o wat was ik moe. Drie dingen op een dag. De volgende dag besloot ik dat ik dat niet meer ga doen: én koffiemorgen én fysio én gemeenteavond. Ik moest de hele donderdag bijkomen. Ook omdat ik 's-nacht zo vaak wakker wordt van de pijn. Maar MOOI was de uitleg van psalm 87 wel. 

HUISHOUDEN, FITNESS EN REFNET

Het huishouden gaat me niet zo best af met 1 arm. Maar ik red het wel met de nodige pauzes. Ik ben ook weer begonnen met fitness om de rest van min spieren te trainen. Dat was goed. Zo wisselen dingen elkaar af. En sjonge, buiten zitten in een warme herfstzon  en luisteren naar REFNET, wat een zegen zeg!  

Ik houd zo van het bos!!!

Dankbaar voor:

  • de zon in oktober
  • het neerdwarrelen van de blaadjes in het bos (zo mooi)
  • even eruit met mijn man
  • eindelijk een diagnose
  • boeken natuurlijk
  • dat bepaalde dingen lukten in huishouden
  • dat de rozen alwéér bloeien
  • muziek in de nacht
  • PICNIC

5 opmerkingen:

  1. Hele mooie foto’s, de natuur is prachtig maar dat kan niet anders met zo een Geweldige Schepper 🌸 vind het ook super om te lezen dat er een moslim dame meer van Jezus Christus wil leren. Dit geeft me altijd moed om door te bidden voor mijn man. Gods zegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, moed houden Olivia! Wat wij niet kunnen (licht laten schijnen op Christus) kan Hij wel. Hij is het LICHT.

      Verwijderen
  2. I had shoulder problems two different times. The second time, I went to our family doctor, who referred me to an orthopedic facility, who gave me an injection and recommended therapy. I did the therapy and have not had near the trouble since. I also have some arthritis in my shoulders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Praying Jesus' great Light and Healing for your shoulder!
    Beautiful walks in the forest~ Have a lovely and blessed week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap met je schouder Aritha. Fijn dat er dan toch nog zoveel geniet momenten waren waar je ons ook deelgenoot van maakt. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen