10 nov 2018

GOD IS TROUW. DAAROM!

Vandaag wil ik er vooral aan denken dat de HEERE mijn kracht is. Dat Hij me helpt. Hij is El Shaddaj: de God Die altijd genoeg is. En ik hoor bij Hem.

NOOIT MOE

Ook al ben ìk moe, de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, is niet moe en raakt niet afgemat. Hij is mijn kracht en  mijn hulp. Mijn ALLES in Christus. Zelfs als ik er niets van terecht breng.

Er is geen doorgronding van Zijn inzicht. Hij geeft de vermoeide kracht en Hij vermeerdert de sterkte van wie geen krachten heeft.


Wat een WONDER dat Hij nooit te vermoeid is om...

  • te helpen
  • te omarmen
  • te vergeven
  • te troosten
  • te leiden
  • te bemoedigen
  • te ...

GEEF NIET OP

Geef niet op als het leven tegen zit. Start opnieuw bij waar je ben en met wat je kan. Misschien is dat niet veel. Maar God gebruikte de meest simpele steentjes van David om een groot doel te bereiken. Die kleine (ongeziene) dingen zijn veel waardevoller dan je denkt!

👉 Daar wil ik deze maand een keertje over schrijven: over kleine dingen waarmee God Zijn koninkrijk bouwt.


GOD IS TROUW

Vandaag baseer ik mijn hoop en verwachting (opnieuw) op Zijn trouw.
Want...
  • Onze hulp en onze verwachting is in den naam des HEEREN, die hemel en aarde gemaakt heeft. Die trouw houdt tot in eeuwigheid en niet laat varen de werken van Zijn handen. (Psalm 124:8
  • De HEERE zal Zijn werk voor mij voltooien; Uw goedertierenheid, HEERE, is voor eeuwig; laat de werken van Uw handen niet los. (Psalm 138: 8)
  • God is getrouw, door Wie u geroepen bent tot de gemeenschap van Zijn Zoon Jezus Christus, onze Heere. (1 Korinthe 1:9)
  • Maar de Heere is getrouw, Die u zal versterken en bewaren voor de boze. (2 Thessalonicenzen 3:3)
  • Hij Die u roept, is getrouw: Hij zal het ook doen. (1 Thessalonicenzen 5:24)


Maar ik zal op U vertrouwen (Psalm 55).
Jij ook?

15 opmerkingen:

  1. Hij is zeker genoeg voor ons en Hij voorziet in alles. Bedankt voor je wijze woorden en vooral het stukje van David, dat hij met kleine steentjes een oorlog overwon, vind ik prachtig. Er zit een David in elk van ons, moedig en vol geloof! 🌸🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you, Aritha. Even though I've sung that song for many decades, it really touched me in a special way today. God is WITH ME, no matter how frail and weak I may become.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "simple stones of David used to achieve a big goal. That little (unseen) things are much more valuable than you think!"

    Amen...amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik zal op God blijven vertrouwen, ook al ben ik dan nu erg moe. Dankjewel Aritha,je blog raakt me. Hij wordt nooit moe, maar staat altijd voor ons klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jazeker wat de toekomst ook brengt. Ja ik vertrouw Hem. Hij is mijn kracht en mijn schild en mijn Verlosser

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi Aritha! Ook zo bemoedigende blog weer! Dank je wel❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It is so amazing that God is never tired and is always there for us to meet our needs. Thank you for your words of encouragement.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful! Thank you.
    I love the song and the kids worship. Praise His Holy Name!!
    Love and blessings!❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijne boodschap weer Aritha. Dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aritha: Thank you for including the video of the song. I have loved the words but never fully heard them. Thank you for allowing me to set my heart ready for worship as I prepare to go to His house.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi Aritha, jouw beginregels kwamen meteen al binnen, we hadden vanmorgen in de preek gehoord dat als je elkaar sterkte wenst dat je dan eigenlijk zegt: je hulp is van de Heer, ik wens je Zijn hulp toe, Hij is je sterkte. Dat vond ik zo treffend en nu lees ik jouw blog en jouw begin is daar ook meteen als Zijn kracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi wat je zegt dat God het simpel steentje van David kon gebruik een om een groot doel te berijken, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Praise God that His grace is sufficient and that His strength is made perfect in our weakness! He is all we need!! Thank you for the beautiful and meaningful post, and God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige bemoediging Aritha! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful scriptures Aritha. The Lord has been reminding me "My grace is sufficient for thee, my power is made perfect in weakness." 2 Cor. 12:9 Thank you for a great post friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen