15 nov 2018

๐ŸŒป BLOEI WEER, GROEI WEER

Ik kom net uit de tuin. Terwijl de oude eik zijn bladeren verliest en de Japanse sierkers bijna kaal is, bloeien er nog steeds een paar zonnebloemen in de tuin.

ZONNEBLOEM BLOEIT NOG

Wat is het bijzonder dat  juist deze zonnebloem nog bloeit. Er zit een verhaal aan vast en dat gaat terug naar vrijdag 13 juli van dit jaar. Ik vertel het onder de foto.


In juli schreef ik op mijn fotoblog:


... GEKNAKT ๐Ÿ˜ž๐Ÿ˜Š

Deze zonnebloem (HIER) was eigenlijk aan het doodgaan omdat z'n steel geknakt was door een harde rugwind. Ik gaf hem nog รฉรฉn kans en plakte een pleister heel strak om de breuk heen. Hoewel de bladeren al helemaal slap hingen... groeit hij nu weer en doet ie het heel erg goed. 


๐ŸŒป BLOEIT HET LANGST

Wonder boven wonder bloeit deze zonnebloem het langst. Hieronder zie je de pleister. Die heeft er maanden gezeten. Op een dag viel hij er af en toen zag ik alleen nog een vage breuklijn. Als mijn zonnebloem uitgebloeid is zal ik de zaadjes drogen en in het voorjaar weer zaaien. Nieuw leven uit deze bijzondere zonnebloem.


EEN KNAK IN JE ZIEL

Heb jij een knak in je binnenste, net als ik? Dan wil ik graag deze quote delen, die ik aan het begin van deze week HIER las:
Wat ons ook breekt, het verbreekt God niet. Hij is groter dan het gewicht dat we met ons mee sjouwen en de maskers die we proberen te dragen.
GOD IS NABIJ

God is groter! Hij is nabij bij de gebrokenen van hart (Psalm 34). Nabij... dat betekent dat Hij klaar staat om te luisteren en je te helpen.


WAT JOHN GILL ZEGT (over Psalm 34)

De Heer is "nabij" op een speciale manier. Hij komt en openbaart zich aan hen op een genadige manier. Hij giet de verzachtende olie en wijn van Zijn liefde in hun hart en bindt hun gebroken harten bij elkaar. Ja, Hij komt niet alleen maar blijft ook bij hen.  Hij verbreekt het geknakte riet niet maar geneest hun breuken.

๐Ÿ‘‰ VIDEO

On the value in God's sight of a broken and contrite heart, see Psalm 2:17; and on his mercy towards the truly contrite, see Psalm 147:3; Isaiah 57:15; 69:2. He "is nigh" to such persons, he "dwells with" them, "looks to them, .... revives their heart, .... heals" them, "saves" them. (Pulpit Commentary)

๐ŸŒป BLOEI WEER, GROEI WEER

Naar Hem toe dan, met die knak in je ziel. Hij zorgt voor je. Hij zal je hoofd omhoog heffen als de tijd daar rijp voor is. Dan mag je weer groeien en en bloeien, tot eer van de Heer, ondanks die knak in je ziel.

U echter, HEERE, bent een schild voor mij,
mijn eer; U heft mijn hoofd omhoog.

28 opmerkingen:

  1. Wat mooi Aritha. Bedankt voor het delen. Juist deze week ervaarde ik ook weer die knak in mijn ziel. Naar Hem toegaan en je laten verbinden. Weten dat Hij blijft tot in eeuwigheid. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel veel sterkte, Mariska!

      Ik deel je eigen woorden (van je blog):

      Wij hebben alles nog tegoed,
      wat ons dit leven heeft ontnomen,
      uit welke verten wij ook komen
      elkaar ten leste tegemoet.

      Verwijderen
  2. wow, wat mooi en bemoedigend Aritha. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natasja, ik wilde je ook graag bemoedigen :-) Fijn weekend alvast.

      Verwijderen
  3. I loved the video. This message is great for those who face heartache on a daily basis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, it is a great video, love it too. Thanks for your visit here and I love the thoughts you have written on your last blogpost. You know, for that church drama about Jairus. It is so refreshing :-)

      Verwijderen
  4. Beautiful and encouraging!! Just seeing the pictures of the sunflower is restoring to the soul!! And a brightening from God!! THis week was my mom's birthday who passed away and she loved sunflowers, so it was also special to open up to your post with all the new life of sunflowers particularly on this day!! Thanks !! Love!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, the pic of my sunflower gave a golden edge on your dark cloud. Love that. You may use my photos :-) I can sent you more, Shayndel.

      Verwijderen
    2. Thank you Aritha!! Yes, it was so perfect!! I like to surround with sunflowers on that day, whether ones I find in the shop or just in my heart, and somehow I hadn't bought them myself, so I received these as a lovely gift!! Blessings and a good weekend, Shabbat Shalom to you!! Hugs! ♡

      Verwijderen
  5. Wow wat een bijzonder verhaal van deze zonnebloem, inderdaad Hij ziet wat geknakt is en Hij wil herstel brengen ik ervaar dat in mijn eigen leven.
    Ik werd blij van dit blog, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, wat leuk dat je zegt wat mijn blog met je doet. Dat je er blij van wordt. Vandaag ga ik ook jou blog weer lezen.

      Verwijderen
  6. Mooi hoe je de zonnebloem als voorbeeld gebruikt, hoe je ook breekt, dat God dat niet doet. Zo heb ik dat zelf ook ervaren. Bedankt voor je woorden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat bijzonder van die zonnebloem. En ja zo bijzonder is onze God. Het geknakte riet zal Hij niet verbreken. Daar kan ik van getuigen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Emma, ja. daar getuig je ook van. Hij zal bij je blijven.

      Verwijderen
  8. Bijzonder Aritha het verhaal van je zonnebloem. Je schrijft een knak in je ziel te hebben. Ervaar je ook dat als je je pijn bij God brengt, die wond dan genezen is? Ben zomaar benieuwd. ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms zijn dingen niet meer te helen maar geeft Hij zoveel dat je kunt leven met een knak in je ziel.

      Verwijderen
  9. Praise the Lord! Reminded me of Him bringing beauty out of ashes...

    Isaiah 61:1 --The Spirit of the Lord God is upon me; because the Lord hath anointed me to preach good tidings unto the meek; he hath sent me to bind up the brokenhearted, to proclaim liberty to the captives, and the opening of the prison to them that are bound;

    2 To proclaim the acceptable year of the Lord, and the day of vengeance of our God; to comfort all that mourn;

    3 To appoint unto them that mourn in Zion, to give unto them beauty for ashes, the oil of joy for mourning, the garment of praise for the spirit of heaviness; that they might be called trees of righteousness, the planting of the Lord, that he might be glorified.

    Especially verse 3... Beauty for ashes! So encouraging to know He can renew!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much, Avis. For sharing this great Bible Verses.

      Verwijderen
  10. I love the blooming broken branch! It still makes a flower!!
    What a good lesson.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such a powerful story...Jesus is the Branch that was broken for you and me...and by His stripes we are healed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O thank you so much, Pamela. Your comment is like a voice from heaven.

      Verwijderen
  12. Dit is zo een mooi verhaal. Jij hebt echt groene vingers zo te zien ik zou een bloem nooit kunnen redden helaas.. gelukkig kan God mij wel redden, ons, en is Hij ons altijd nabij! Bedankt voor je geweldige post ๐Ÿ’•

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allereerst mijn felicitaties met je verjaardag Aritha! Gods rijke zegen voor jou vandaag en de dagen die gaan komen.
    Wat veel reacties op deze blog en terecht! Ik moet helemaal naar beneden scrollen om je te laten weten hoe ik geniet van jouw liefde voor de planten. Een liefde die wij delen. Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan met die pleister en wellicht nog een spalkje :-) De tekst vond ik 1 van de mooisten deze week in de studiegroep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die liefde delen we echt. En de tekst was voor mij ook een verrassing in onze groep. Fijne week. Ik hoop dat het gauw rustiger wordt in jouw leven.

      Verwijderen