5 nov 2018

Waar haal je de kracht vandaan?

Uit mijn dagboek
14 januari 2017

Mijn Bijbel ligt geopend op mijn schoot en ik lees psalm 138:

Ik zal U loven met heel mijn hart. In de tegenwoordigheid van de goden (koningen) zal ik voor U psalmen zingen.


David, waar haal je de kracht vandaan? Hoe kom je aan die innerlijke sterkte? Hoe weet je zo zeker dat Hij je zal bevrijden van je vijanden? Hoe kan je over God zingen in de chaos?


GOD GEEFT INNERLIJKE KRACHT

Pas halverwege de psalm, kom ik er erachter wat het is. God deed iets. God maakte hem levend(ig) in het midden van de benauwdheid. In het Engels staat er: Though I walk in the midst of trouble, Thou quickenest me. Hoe deed Hij dat? Niet door zijn omstandigheden te verbeteren. Hij gaf Hem hem innerlijke kracht, zomaar midden in de ruige, chaotische omstandigheden. (vers 3). 

Op de dag dat ik riep, hebt U mij verhoord; U hebt mij versterkt met kracht in mijn ziel.

9 BIJBELTEKSTEN OVER GODS KRACHT |

šŸ‘‰ Ik zocht naar teksten over dit onderwerp en ik word overtuigd dat de Heere God dat nog steeds doet: (innerlijke) rust geven. Ook in situates die moeilijk en onoverzichtelijk zijn. Davids God leeft en Hij is het die sterkte geeft.

  • Om deze reden buig ik mijn knieĆ«n voor de Vader van onze Heere Jezus Christus... opdat Hij u geeft, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door Zijn Geest in de innerlijke mens. (EfeziĆ«rs 3: 14,16,17)
  • Hem nu Die bij machte is te doen ver boven alles wat wij bidden of denken, overeenkomstig de kracht die in ons werkzaam is, Hem zij de heerlijkheid in de gemeente, door Christus Jezus, in alle geslachten, tot in alle eeuwigheid. Amen. (EfeziĆ«rs 3:20,21)
  • Maar Hij heeft tegen mij gezegd: Mijn genade is voor u genoeg, want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht. Daarom zal ik veel liever roemen in mijn zwakheden, opdat de kracht van Christus in mij komt wonen. (2 Korinthe 12:9)
  • De eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, wordt niet moe en niet afgemat. Er is geen doorgronding van Zijn inzicht. Hij geeft de vermoeide kracht en Hij vermeerdert de sterkte van wie geen krachten heeft. (Jesaja 40:28, 29)
  • Als ik toch niet had geloofd dat ik de goedheid van de HEERE zou zien in het land van de levenden, ik was vergaan. Wacht op de HEERE, wees sterk en Hij zal uw hart sterk maken;
    ja, wacht op de HEERE.
     (Psalm 27:13,14)
  • Want God heeft ons niet gegeven een geest van vreesachtigheid, maar van kracht en liefde en bezonnenheid. Schaam u dan niet voor het getuigenis van onze Heere, en ook niet voor mij, Zijn gevangene, maar lijd met mij verdrukking om het Evangelie, overeenkomstig de kracht van God. (2 TimoteĆ¼s 1:7,8)
  • David werd zeer benauwd, want het volk sprak erover hem te stenigen. De zielen van het hele volk waren namelijk verbitterd, ieder over zijn zonen en over zijn dochters. David echter sterkte zich in de HEERE, zijn God. (1 Samuel 30:6)
  • Bied weerstand aan hem, vast in het geloof, in de wetenschap dat hetzelfde lijden ook aan al uw broeders in de wereld opgelegd wordt. De God nu van alle genade, Die ons geroepen heeft tot Zijn eeuwige heerlijkheid in Christus Jezus, Hij Zelf moge u – na een korte tijd van lijden – toerusten, bevestigen, versterken en funderen. Hem zij de heerlijkheid en de kracht in alle eeuwigheid. Amen. (1 Petrus 5:9-11)
  • U dan, mijn zoon, word gesterkt in de genade die in Christus Jezus is. En wat u van mij gehoord hebt onder vele getuigen, vertrouw dat toe aan trouwe mensen die bekwaam zijn om ook anderen te onderwijzen. Lijd verdrukkingen als een goed soldaat van Jezus Christus. (2 TimoteĆ¼s 2:1-3)
----

NOVEMBER 2018

Mijn gedachtes vandaag: Hoewel je als christen in de problemen kunt komen, loop je dat pad niet alleen want Hij is bij je. Hoewel je vervolgd kunt worden; zal Hij je niet verlaten. Hoewel je genegeerd en belachelijk gemaakt kunt worden, zal niemand je uit de hand van de Herder rukken.



ASIA BIBI (en anderen)

šŸ‘‰ Ik denk aan Asia Bibi en andere christenen die in gevangenissen en opvoedingskampen verblijven. Onze opdracht is: blijven bidden, zodat zij op een waardige manier voor Christus mogen lijden en niet de moed verliezen!

God can enter the inner world and bring comfort there, and spread a banquet within, and open a little paradise. (Psalm 94:19, Job 35:10, Psalm 27:5).

šŸ‘‰ Waar haal jij zelf de kracht vandaan?


MEER OVER DAVID: 

  1. Als het licht van de morgen
  2. Davids psalm, een stimulans voor mij
  3. Als je niet kunt slapen
  4. Ik zal zingen

24 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Thanks Ann. Hope all is well with you. Get better soon xxx

      Verwijderen
  2. The Lord is my strength and my song. I am so thankful for His forgiveness and His constant presence. Thank you for sharing these verses. I will be praying with you for the persecuted churches around the world.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Karen, I love you header with the red autumn leaf in it. So beautiful. God bless you Karen for sharing great encouraging posts.

      Verwijderen
  3. Bedankt Aritha! Een prachtige blog waar ik echt door word bemoedigt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn! Altijd zo goed om te lezen dat iemand dat zegt :-)

      Verwijderen
  4. Mijn kracht haal bij mijn God. Maar ook mijn rust. Op Hem vertrouwde mijn hart en ik werd geholpen .
    Ik hoop en bid dat Asia dit olk spoedig zal kunnen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ze gauw op een veilige plek is. En ik denk dat vervolgde christenen krachtig in hun vertrouwen zijn om God hen niet in de steek laat. Blijven bidden.

      Verwijderen
  5. Mooi Aritha, wat een bemoediging.
    Hij veranderd niet de omstandigheden, Hij veranderd mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How blessed we are to be strengthened by God. Thank you for your visit and comment on my blog. Wishing you a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for you comment, Connie. I love your photos with the red bush on it. What is the nature great in autumn, isn't it?

      Verwijderen
  7. Wat mooi dat je dat allemaal zo uitgebreid hebt uitgezocht Aritha, hopelijk is Asia Bibi inmiddels vrijgelaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Loes, dank je wel. Ja ze is vrij hĆØ. Ik hoop op een veilige plek voor haar en haar gezin.

      Verwijderen
  8. Prachtige teksten Aritha, dankjewel! En waar ik mijn kracht vandaan haal? Ik moet denken aan deze aloude tekst: "Onze hulp is van de Heere, die hemel en aarde gemaakt heeft. Van die God, die trouwe houdt en eeuwig leeft en die niet zal laten varen de werken van Zijn handen. Amen."

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This was such an uplifting post. David certainly had many troubles but God delivered him from all his troubles. Am praying too for our Christian brothers and sisters held and persecuted for faith in our Lord. Thanks for your sweet visit. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Debbie, for your visit here. Always happy to read your comments.

      Verwijderen