5 jan 2019

ZIJN WOORD VERWARMT JE GEBED

Een jaar geleden schreef ik op een andere blog: "Vanochtend was ik niet vooruit te branden. Als ik zou willen, had ik de hele dag kunnen slapen. Winterblues zijn lastig. Maar ik besloot vroeg in de morgen een stukje te lezen. En te bidden."

GEBRUIK GODS WOORD

Ik heb het nog wel eens dat ik niet vooruit te branden ben. Dat ik het eigenlijk niet zie zitten allemaal. Het helpt mij dan enorm om Gods Woord te gebruiken als gebed. Eigenlijk ben ik dat steeds vaker gaan doen. Gods Woord is zo levend en krachtig!

Gebed is als vuur. Vuur kan alleen fel branden als er goede brandstof op gegooid wordt. Die brandstof is Gods Woord.


Lukt het jou ook niet om te bidden? Pak dan je Bijbel erbij en gebruik wat je leest als gebed. De Heilige Geest zal je persoonlijk helpen. Geeft de moed niet op!

LAAT ZIJN WOORD JE GEBED VERWARMEN

Filippenzen 3:20, 21 Ons burgerschap is echter in de hemelen, waaruit wij ook de Zaligmaker verwachten, namelijk de Heere Jezus Christus, Die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het gelijkvormig wordt aan Zijn verheerlijkt lichaam, overeenkomstig de werking waardoor Hij ook alle dingen aan Zichzelf kan onderwerpen.

Lieve Heere, ik ben down. Ik verlang naar de zon. Ik heb minder energie. U weet wat er nog meer is dat me naar beneden drukt. U weet alles van mij. Ik zit er nu even doorheen. Maar U ziet me als Uw geliefd kind. U kocht me met Uw bloed en sprak me vrij. Ik geloof dat U mijn vernederd lichaam veranderen zult. Als U terugkomt zal mijn lichaam voor altijd onvergankelijk zijn en het zal heerlijkheid en kracht krijgen, zodat ik op U lijk. Dan zal ik U helemaal volmaakt kunnen liefhebben en U loven zoals ik nu al graag doe. Mijn burgerschap is in de hemelen. Ik kijk omhoog naar U.

Judas 1:24, 25 Aan Hem nu Die bij machte is u voor struikelen te bewaren, en u smetteloos te stellen voor Zijn heerlijkheid, in grote vreugde, de alleenwijze God, onze Zaligmaker, zij heerlijkheid en majesteit, kracht en macht, nu en in alle eeuwigheid. Amen.

Heere, ik lees dat U machtig genoeg bent om mij voor struikelen te bewaren. Maak het waar Heere! Ik heb het gevoel dat ik steeds maar struikel en duikel. Ook qua stemming. Maar het feit is dat ik nooit uit Uw oog ben. Help me Heere want bij U is kracht en macht. U zegt in Uw Woord dat wie op U hoopt, nieuwe kracht krijgt. Toon Mij alstublieft Uw heerlijkheid zodat ik U met nog meer liefde mag dienen en er mag zijn voor mijn gezin. 

Prayer delights God's ear, it melts His heart; and opens His hands. God cannot deny a praying soul. Thomas Watson

11 opmerkingen:

  1. Amen, zo waar, dank je wel voor deze herinnering / aanmoedeging, had ik nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Aritha, Gods Woord geeft kracht als wij krachteloos zijn. Als wij geen moed hebben, geeft Hij ons moed. Hij is de Hoorder van het gebed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Aritha, Mooi hoe je vasthoudt aan wat God zegt. Onze stemming en energie kan zo wisselen maar Hij is onze stabiele Rots en houvast. Ik bid dat je je snel weer beter voelt. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for this. January seems to be a hard month for me with anxiety. It is the anniversary of my little son's death and my divorce also. I am so very thankful for God's presence and His promise to never leave me. I pray you have a week filled with the JOY of the LORD!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waarheid als een koe Aritha, zo dankbaar voor alle woorden die God gesproken heeft, de voorbeelden die wij als bemoediging mogen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor deze prachtige bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful intimate sharing and encouragement
    for praying God's word and and drawing near Him through prayer.
    Have a blessed week in His presence♡

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi en bemoedigend, vooral ik kijk omhoog. Moest denken aan psalm 121. Wat zouden we zijn zonder Hem?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear Aritha - Isn't it wonderful that when we struggle with circumstances and discouragement God's word holds the joy and peace we so need. Thank you for this lovely post friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen