5 apr 2019

BLIJF IN MIJ

Uit mijn dagboek:
8 maart 2019

Ik zat achter mijn laptop en onderzocht een paar dingen. Vanmorgen las ik allerlei dingen over antisemitisme in de vroege kerk. Daar werd ik op den duur down van. Ik dacht:  wat is er nu nog wèl Bijbels in onze gemeentes? Wie garandeert me dat Jezus niet buiten de deur van de kerk staat? Zijn we met z'n allen niet erg lauw en liefdeloos geworden?


Op dat moment begon mijn iPhone "te praten". Een mannenstem las hardop uit de Bijbel:

Blijf in Mij, en Ik in u. Zoals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet in de wijnstok blijft, zo ook u niet, als u niet in Mij blijft. Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen. Als iemand niet in Mij blijft, wordt hij buitengeworpen zoals de rank, en verdort, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen. Hierin wordt Mijn Vader verheerlijkt, dat u veel vrucht draagt en Mijn discipelen bent. 

Waarschijnlijk deed ik vanmorgen iets fout toen ik REFNET afsloot. Daarom sprong hij nu spontaan weer aan. Eerst schrok ik. Maar daarna luisterde ik met aandacht. God sprak tot me door zijn Woord:

Zoals de Vader Mij liefgehad heeft, heb ook Ik u liefgehad; blijf in Mijn liefde. Als u Mijn geboden in acht neemt, zult u in Mijn liefde blijven, zoals Ik de geboden van Mijn Vader in acht genomen heb en in Zijn liefde blijf. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat Mijn blijdschap in u zal blijven en uw blijdschap volkomen zal worden...

Vandaag
Het is nu bijna een maand verder. Ik lees de laatste weken veel in Johannes 15. 'Blijf in Mij, en Ik in U'. Hij is mijn liefste Meester en mijn God. Vooral vers 9 tot 11 vind ik zo mooi! Daar wil ik meer over weten. Ik verlang ernaar om dichter bij Hem te leven.

Hoe zie jij het "in Hem blijven"? De vraag is niet: ‘wat zie je, of wat voel je van Jezus Christus?’, maar: ‘wat gelooft je van Hem? 

Abiding in Jesus is nothing but the giving up of oneself to be ruled and taught and led, and so resting in the arms of Everlasting Love. Blessed. Andrew Murray

Meer over 'Blijf in Mij'?

12 opmerkingen:

  1. Hi Aritha, This is a beautiful post. You are an inspiration. Thank you for sharing. John

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much John, for you comment. I hope all is well with you.

      Verwijderen
  2. Lovely post of inspiration. Thanks for sharing your thoughts.
    I want to live in peace and harmony.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Ann. Also for your awesome photo ( April 5). I thought that is so true what Spurgeon said: "Storms help to make the sailors sturdy, and trials help to make Christians strong in faith.” But I too... I am longing to live in peace and harmony.

      Verwijderen
  3. I love to focus on the Lord in the early mornings when all is quiet. I am meditating on Romans 8 this morning. Thank you for your beautiful posts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. How good it is to meditate on Romans 8 Hope you will write about in on your blog, Karen.

      Verwijderen
  4. Wat een hoop vragen 😁
    Ik ben hier ook wel mee bezig, verder met overgave, Hem groot maken, gebed, vertrouwen. Mijn gebed is Heer werk Uw wil met mijn leven maar in mij uit tot eer van Uw naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Wij zijn met onze bijbelstudiegroep Handelingen aan het lezen en bespreken...Het is zo mooi om God aan het werk te zien in mensenlevens, om er over te lezen, maar ook om het om me heen te zien. Ik verlang ernaar dat nog veel meer te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Handelingen is een heel hoopgevend boek, vind ik ook. Lijkt me mooi om samen rondom zo'n boek bezig te zijn, ja.

      Verwijderen
  6. So we cannot depend on any external church: we have to be sure that we are livingly abiding in the true Vine. And there He draws us together with others who are abiding in Him.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That is exactly what I was thinking about it. Thank you so much!

      Verwijderen