21 feb 2023

O God, ik wil U hebben (gebed)

Mattheüs 5:6 Zalig zijn zij die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden.

Vanmorgen luisterde ik naar een uitleg over "Zalig zijn zij die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid". Colin Smith sloot af met een gebed, dat niet kende (en het raakte me).


Ik dacht: dat gebed wil ik elke dag bidden! Maar dan liever in mijn eigen taal. Daarom zocht ik het op en vertaalde het.

Gebed

O God, ik heb Uw goedheid geproefd,
en het heeft me zowel bevredigd als dorstig gemaakt naar meer.
Ik ben me pijnlijk bewust van mijn behoefte aan verdere genade.
Ik schaam me voor mijn gebrek aan verlangen.
O God, de Drie-enige God,
ik wil U hebben;
Ik verlang ernaar vervuld te worden met verlangen;
Ik dorst om nog meer dorst te krijgen.
Toon mij Uw glorie, bid ik,
zodat ik U werkelijk mag kennen.
Begin in barmhartigheid een nieuw werk van liefde in mij...
Zeg tegen mijn ziel: 'Sta op, mijn liefste, mijn schone, en kom.'
Geef me dan genade om op te staan en U te volgen vanuit dit mistige laagland
waar ik zo lang heb rondgezworven.
In Jezus naam.
Amen

Uit The Pursuit of God van AW Tozer
👉 Blessed Are Those Who Hunger for Righteousness

1 opmerking: