14 jun 2024

Wat zou Mozes doen?

Door: ONE FOR ISRAEL (MESSIANIC JEWS IN ISRAEL)
Vertaald door Aritha

“De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen zeker niet voorbijgaan” (Markus 13:31).


Eén eenvoudige test met verwijzing naar de Hebreeuwse Bijbel helpt ons de onovertroffen grootheid van Yeshua te beseffen, die de bovenstaande woorden uitsprak. We hoeven alleen deze eenvoudige vraag te stellen: “Wat zou Mozes doen?"

Zou Mozes of een van de profeten ooit zeggen: De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen zeker niet voorbijgaan?”

KAN Mozes of een van de andere profeten ooit zoiets kunnen zeggen? Het antwoord is duidelijk. NEE! Want als ze dat deden, zouden ze zich schuldig maken aan godslastering. Kennen we überhaupt iemand in de Hebreeuwse Bijbel, die zulke dingen zeggen kon en het ook uitvoerde? NEE!

“Het gras verdort, de bloem valt af, maar het Woord van onze God houdt eeuwig stand” (Jesaja 40:8).

“Zo zal Mijn woord zijn dat uit Mijn mond uitgaat: het zal niet vruchteloos tot Mij terugkeren, maar het zal doen wat Mij behaagt en het zal voorspoedig zijn in hetgeen waartoe Ik het zend” (Jesaja 55:11).


Deze eenvoudige test onthult niet alleen Yeshua’s ware identiteit, maar maakt ook onverschilligheid tegenover Yeshua’s woorden tot het toppunt van menselijke dwaasheid.  Aan de andere kant: degenen die Yeshua’s ware Bijbelse identiteit (h)erkennen en elk van Zijn woorden koesteren en doen, zullen ontdekken dat het zo is, ze zullen voor eeuwig standhouden. 

“Daarom, ieder die deze woorden van Mij hoort en ze doet, zal ik vergelijken met een verstandig man die zijn huis op de rots bouwde. En de regen viel, en de waterstromen kwamen, en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis; en het viel niet, want het was op de rots gegrondvest. En ieder die deze woorden van Mij hoort en ze niet doet, zal vergeleken worden met een dwaze man die zijn huis op het zand bouwde. En de regen viel, en de waterstromen kwamen, en de winden waaiden en sloegen tegen dat huis; en het viel, en zijn val was groot” (Mattheüs 7:24-27).

=======================================================


ONE FOR ISRAEL (MESSIANIC JEWS IN ISRAEL)
Wij zijn een Israëlische bediening die is samengesteld uit Joodse en Arabische volgelingen van Yeshua (Jezus) die samen Israël tot zegen willen zijn door het evangelie online te delen, en de nieuwe generatie wedergeboren gelovigen les geeft op ons enige Hebreeuws sprekende Bible College in Israël. Ook helpen wij overlevenden van de holocaust door humanitaire hulp te verlenen.

ONE FOR ISRAEL (site)
FACEBOOK: ONE FOR ISRAEL
INSTAGRAM
TWITTER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten