23 okt 2014

God en jouw tuin

Vanmorgen las ik een stukje in een boek, terwijl ik aan de rand van het zwembad op mijn kinderen lette. Het ging over God in de tuin.

JOUW TUIN

Wat betekenen tuinen voor jou? Is het een plaats waar de zon schijnt en bloemen bloeien? Of denk je aan zwaar werk en een zere rug van het onkruid trekken?


In het boekje staan dat allebei deze dingen deel uitmaken van de tuin van je hart en dat God in ieder aspect aanwezig wil zijn. Tekst bij dit onderwerp was Johannes 20:11-17.

Hier een paar vragen uit het boekje:
  • Met welk onkruid wil je afrekenen? 
  • In welk seizoen is de tuin van je hart op dit moment? 
  • Wat voor rol heeft de hemelse Tuinman in jouw tuintje? 

Het is tijd om je tuin te verzorgen!

3 opmerkingen:

  1. Amen Ariella,
    these are good questions to keep asking ourselves.
    God bless you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik kijk naar de Vrucht van de Geest, dan ben ik dankbaar dat het de Geest van G'd is die het goede werk in mijn "tuin" begonnen is, wat meer is ook tot een goede einde zal brengen. Er is veel werk te doen, ik hoop en bid, dat ik leer om met iedere beweging van de Geest mee te bewegen, tot groei in mijn geloof, tot eer van Hem en tot zegen voor mijn omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Theo, dank je wel voor je openhartige reactie. Zo voel/ervaar ik dat ook!

      Verwijderen