24 okt 2014

Hoe leef ik zuiver? (1)

Heb ik Christus leren kennen? Wat wil Hij eigenlijk van mij? Hij wil dat ik vernieuwd wordt in de geest van mijn denken. Hij wil dat ik de nieuwe mens aandoet, die naar de wil van God geschapen is in echte rechtvaardigheid en heiligheid. ( Ef 4:22-24)

HOE?

Mijn oude levenswandel trekt zo aan me. Hoe vernieuw ik mijn denken? Om me heen zie ik niets van zuiver leven! Waar leer ik die dingen dan wel?

Zuiver leven leer je vanuit de Bijbel


NEEM, LEES!

Zuiver leven leer je vanuit de Bijbel. Tolle lege: Neem en lees, neem en lees. Maak dagelijks tijd vrij voor je Bijbel. Een andere manier om zuiver te leren leven is er niet. Als je in staat bent, door de werking van de Heilige Geest, om Zijn Woord toe te passen in je dagelijkse situaties, zal Hij in je werken om me kracht te geven. Kracht om verzoekingen te weerstaan. Kracht om je kruis te dragen. Kracht om te doen wat Hij van je vraagt.

Er zijn vier manieren om met de gedisciplineerd de Bijbel ter harte te nemen:

  1. Het Woord horen uitleggen door je voorganger ( Jeremia 3:15) 
  2. Zelf de Bijbel lezen (Deuteronomium. 17:19) 
  3. De Bijbel intensief bestuderen (Spreuken. 2:1-5) 
  4. Belangrijke verzen uit het hoofd leren (Psalm 119:11) 

MEDITEER

Voeg er nog bij: Mediteer over wat je leest of hoort!

Overpeins het! Dat is niet alleen iets voor monniken in een klooster. Of voor nonnen. God vraagt het van iedereen. Er zijn momenten dat we er gelegenheid voor hebben. Zoek er naar. Creëer die momenten. Misschien tijdens het ritje naar je werk, tijdens het vouwen van de was, in de pauze, voordat je naar bed gaat.

👉 deel 2

10 opmerkingen:

  1. Yes! I agree! We need to read, listen, study, memorize and meditate on scripture. "All Scripture is God-breathed and is useful for teaching, rebuking, correcting and training in righteousness," (2 Tim 3:16)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you so much for this inspiring and encouraging post! My heart was richly blessed and you have given me much to ponder :)

    Hugs and blessings to you, friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Word of God is the 'manna from Heaven'.
    God bless

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor dit mooie stuk! Het is zo waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie blog ...bedankt voor het delen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wise words! Seek the Lord at all times.

    God bless you?

    BeantwoordenVerwijderen