25 okt 2014

Werp je net uit om te vangen

Vanmorgen, tijdens mijn stille tijd met God, las ik een gedeelte uit het Lukas-evangelie. Hij schrijft in hoofdstuk 5 over de wonderbare visvangst. Wat mij vooral raakte was de woordenwisseling tussen van Jezus en Simon.
Jezus zegt: Vaar af naar het diepe gedeelte en werp uw netten uit om te vangen. ( vers 4b)
Simon zegt: Meester, wij hebben de hele nacht gewerkt en niets gevangen, maar op Uw woord zal ik het net uitwerpen. (vers 5)


Voel jij je ook wel eens moedeloos als Simon? Ik kan het me goed voorstellen. Als ik kijk naar mijn kinderen en hun keuzes op geestelijk vlak voel ik gedeprimeerd. Ik heb met zoveel liefde en energie de weg naar Jezus gewezen. Ik heb de hele nacht gewerkt en niet gevangen ... Geen teken van leven. Niets.

Maar God zegt: Vaar opnieuw af en werp je net uit om te vangen.

Ik wel net zo "handelen" als Simon en zeggen: Amen, Meester. Ik ben somber, maar op Uw woord zal ik het net uitwerpen.

  • Meester (Lukas 5:5) In deze titel klinkt door dat Simon het gezag van Jezus erkent.
  • Ik lees verder in hoofdstuk 5. Wat is Jezus machtig. Het is niet eens nacht. Toch vangt Simon veel vis. Hij beseft dat Jezus goddelijke macht heeft. Ik ook?

5 opmerkingen:

  1. Wonderful post +Ariella! Very encouraging. Thank you.

    "Master... I will let down the net at your word."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a great scripture, it is so meaningful. And the photo is amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Hmm...I just tried to translate Beautiful rainbow into German with a translation page. Looks like it worked on one word, but it also added something else. What do those other two words mean... :)

      Love the page.

      God has a way of reaching people. Don't give up.

      Verwijderen
  4. Een heel herkenbaar stukje. Ik heb ook het gevoel gehad dat ik gewerkt heb en regelmatig zonder resultaat. Maar ik weet ook dat ik vaak verkeerd werkte. Zelf werkte. Ik ben nog steeds aan het leren om los te laten en mijn weg met Christus te gaan. Ik weet niet of ik nog vis ga vangen, maar dat is goed. Het is oké. God weet ervan en ik kan voor die dingen bidden.

    BeantwoordenVerwijderen