28 okt 2014

Hoe leef ik zuiver? (2)

Wat is de praktijk van meditatie? Het is nadenken over wat je leest of hoort. Wat is het doel van meditatie? De toepassing van wat je leest of hoort. Dus gehoorzaamheid aan wat God van je vraagt in de Bijbel.



3 VRAGEN AAN MEZELF

Als ik de Bijbel lees of bestudeer en er over mediteer is er gelukkig een handig hulpmiddel. Dat bestaat uit: drie vragen aan mezelf.

  1. Wat leert dit gedeelte me over Gods wil voor mijn leven? 
  2. In hoever beantwoord ik aan de maatstaf die de Bijbel me voorhoudt? 
  3. Waar en hoe schiet ik tekort (benoem het en generaliseer niet). 

Welke stappen kan ik nemen om te gehoorzamen?

EEN PROCES
Deze oefening om puur of heilig voor God te leven is een proces dat een heel leven duurt want mijn zondige gewoontes worden niet van de één op de andere dag doorbroken. Alles draait daarom om volharding en genade.

👉 deel 3

4 opmerkingen:

  1. Love that verse!

    May the blessings of God pursue and overtake you.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That is so right Ariella, we must be 'doers' of that word, not just hearers. We are having our minds renewed in Christ Jesus and must pick up and 'eat' our daily manna on the way to the promised land. It is a spiritual battle and the enemy still says 'Did God really say?' We must tell the enemy 'Yes, God did say.'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. May God give us the grace to follow and obey.
    Hugs to you,
    Lauren

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you Sandy, Brenda and Lauren. This is all new for me, this lessons. God touched me again, I was become a messy Christian but now I am seeking God's again way and not mine.

    BeantwoordenVerwijderen