30 okt 2014

Hoe leef ik zuiver? (3)

Na een drukke dag zoals vandaag ben ik geneigd om in mineur te eindigen. Ik ben zo druk bezig geweest met van alles en nog wat! Mijn vaders verjaardag, mijn kinderen, eten koken, gezellig maken in huis. En ik was zo druk met me klaar maken om naar de verjaardag van mijn vader te gaan vanmorgen vroeg, dat ik mijn gebed afraffelde. Terwijl ik wel tijd nam voor mijn make-up ... Dat slordige gebed achtervolgde me de hele dag. Ik wordt er verdrietig van dat ik vaak ongedisciplineerd ben.

ALLES DRAAIT OM...

Ik las mijn vorige blog nog een keer door. Daar schreef ik: Deze oefening om heilig voor God te leven is een proces dat een heel leven duurt. Mijn zondige gewoontes worden niet van de één op de andere dag doorbroken. Alles draait daarom om volharding en genade.

EN OM DISCIPLINE!


2 BIJBELTEKSTEN

Op mijn prikbord heb ik twee inspiratiekaarten hangen, die me ieder keer weer helpen als het draait om volharding en discipline. Twee Bijbelteksten staan erop.
  1. Want gij hebt volharding nodig, om de wil van God doende, te verkrijgen hetgeen beloofd is. Hebreeën 10:36 
  2. Gij dan, weest sterk, laat uw handen niet verslappen, want uw werk zal beloond worden. 2 Kronieken 15:7 

STIMULANS 

Iedere keer als ik ga bidden, zie ik die twee kaartjes boven mijn bid-plek hangen. Een stimulans om doelgericht te leven. Ik gebruik deze twee teksten in mijn gebed om volharding. En ik weet dat Hij me hoort! Ik ben zwak maar Jezus, mijn Leidsman, is sterk! Volharding is een gave. God zorgt er zelf voor dat ik het volhoud. Maar volharding is ook een opgave. De heilige Geest betrekt mij (ons) er helemaal bij. Op een rustbankje zitten en denken: alles komt goed is geen Bijbels houding. Weest sterk, laat je handen niet slap worden. Je werk zal beloond worden.

GEEF NIET OP!

Geef het niet op! zeg ik tegen mezelf. Je bent slordig geweest maar bij God mag je elke keer opnieuw beginnen. Je hoeft niet te boeten. God is genadig.

6 opmerkingen:

  1. God certainly is merciful. I'm praying for perseverance as I go along each day.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je! vind het heel herkenbaar en bemoedigend ook dat je toch weer terug kunt naar dat stukje volharding. God wijst dan Zijn weg weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love what you said...This exercise to live holy to God is a process that lasts a life time. So true and thankful that God is merciful. Very good words you wrote here.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, God is genadig. Er staat in Efeze 2: 8 - 10 Want uit genade bent u zalig geworden, door het geloof, en dat niet uit u, het is de gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand zou roemen. 10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
    Het is een samenspel tussen God en ons. We mogen het van Hem verwachten. We mogen met al onze zonden en tekortkomingen steeds weer naar Christus vluchten. Ja, God kan genadig zijn in Christus.

    BeantwoordenVerwijderen