1 nov 2014

Een brief van Petrus (12)

Ik schreef al een keer eerder over Petrus' instructies voor als we lijden moeten om ons geloof. Toen schreef ik over de eerste instructie: Wees een ijveraar van het goede ( 1 Petrus 3 : 13) Nu is de tweede instructie van Petrus aan de beurt.

Wees vereerd als u voor de Heer moet lijden!

Maar als u ook zou moeten lijden vanwege de gerechtigheid, dan bent u zalig. (1 Petrus 3:14a)


Hoe zou ik als vrije christen iets schrijven over hoe je je moet gedragen als je moet lijden om Christus wil? Gelukkig hoef ik het niet te doen. Petrus deed het. En hij wist uit eigen ervaring waar hij het over had. Zelf zat hij ooit in de dodencel (Handelingen 8:1).

GELUKKIG BEN JIJ!

Petrus troost de vervolgde christenen.

Gelukkig ben je als je vanwege de gerechtigheid vervolgd wordt, want voor jou is het koninkrijk van de hemelen!

Ze kunnen je uitschelden, uitsluiten, verbannen, beschuldigen van kwaad. Maar jouw God denkt daar anders over. Je bent onsterfelijk gelukkig. Ik omsluit je met mijn liefde. You will be blessed, staat er in het Engels. Hij laat jou zijn vrede na. Die vrede kennen je vervolgers niet, daarom zijn ze diep te betreuren. Maar jij? Je bent gezegend. En dankzij Jezus wordt je straks rijk beloond in de hemel.

U BENT VAN GOD

Een Bijbeltekst die je hier goed bij kun lezen is 1 Johannes 1:4: Lieve kinderen, u bent van God en u hebt hen overwonnen, want Hij Die in u is, is groter dan hij die in de wereld is.

1 opmerking: