16 okt 2014

Een brief van Petrus (9)

Daarom opschortende de lendenen van uw verstand, wees waakzaam en hoop tot het einde op de genade, die u toegebracht wordt door de openbaring van Jezus Christus. (1 Petrus 1: 13)

HARDER LOPEN

Als je niet opgegroeid bent met de oude Bijbeltaal begrijp je misschien niet wat Petrus in vers 13 zegt. Kijk naar het plaatje hierboven kijkt. Lange kleren. Trek je die omhoog en stop je die tussen je gordel dan noemde je dat: opschorten of omgorden. Je kwam harder vooruit!


Adeldom verplicht. Heeft Christus jouw zonden vergeven? Leef dan een heilig of rein leven uit liefde. Het opschorten van je verstand betekent: Kijk goed uit voor struikblokken op je pad. Breng je geest in staat van hoogste paraatheid want er zijn uitdagingen en verleidingen op je pad die je van Hem af trekken. Maak gebruik van Zijn Licht (de Bijbel). Houdt Zijn hand vast door te leunen op Zijn beloften.

WAAKZAAM

Wees nuchter (of waakzaam) als een wachter op een oude stadsmuur, zegt Petrus. Maar blijf vooral ook vol goede moed en hoopvol.Vestig al je hoop op de verlossing, die je nu al in belofte bezit. Naar Zijn belofte mag je vanuit dit aardse leven vol zorgen overgaan in het eeuwige leven met Hem, die jou kocht met Zijn bloed. Wat een mooi vooruitzicht.

Straks zal er geen gat in de ozonlaag meer zijn, geen bodemverzuring en bossterfte. Geen moordende mensen en besmettelijke ziektes. Er zal een nieuwe aarde zijn en een nieuwe hemel waarop gerechtigheid woont.

2 opmerkingen:

  1. Mooie blog heb je! Doe je dit vanuit je persoonlijke stille tijd? Ik hoop dat het tot zegen zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amen to running the race, the Lord is teaching me to discern the wiles of the devil. The Lord gives wisdom and knowledge when we seek Him. When I was twenty eight years of age I had a 'near death experience' and was sent to a beautiful place, so beautiful and filled with love and peace that I can not describe it. My twenty eight years of life was like a dream, that place was reality. I was told 'It's not time yet you must go back' and was sent back. I cried for a week and every morning of that week my husband said 'You was speaking in a foreign language in your sleep'. Seven years later I was born again of God's Spirit after being baptized in water. I came up out of the water 'speaking in tongues'.
    God bless

    BeantwoordenVerwijderen