18 dec 2014

Doorn in het vlees (2)

Ik schreef vorige week een blog over Paulus doorn. Dat was het eerste deel en vandaag schrijf ik een kort stukje over het gebed van Paulus.

Hierover heb ik de Heere driemaal gesmeekt dat hij van mij weg zou gaan. (2 Korinthe 12:9)

DRIE KEER

De doorn van Paulus was zo pijnlijk en zwaar dat hij de Heere vroeg om hem te verwijderen. Ik heb de Heere driemaal gesmeekt schrijft hij in zijn brief aan de gemeente van Korinthe. Twee keer ontvang hij geen antwoord. Driemaal wijst erop dat hij daarna niet meer bad om het wegnemen van de doorn omdat hij van Christus een antwoord ontvangen had (vers 9).

GEBED VAN JEZUS

Bijzonder vind ik ook de link naar het gebed van Jezus in Getsémané. Hij bad net als Paulus drie keer en ook Zijn gebed werd niet verhoord (Markus 14:32-41)

Ik leer:
  • dat ik een specifiek gebed mag bidden: volhardend en ernstig.
  • dat God weet wat het beste voor mij is.
  • dat de Heere er kan kiezen mijn gebed niet te verhoren.
  • dat Hij mij dan kracht en genade wil geven om de doorn te verdragen.

Volgende keer: Paulus over Gods genade

8 opmerkingen:

  1. dit is me zo bekend, puur genade....ik denk dat een ieder een doorn in het vlees heeft...ik had het met me man over apostel paulus een keer, en die zei dat paulus geen vrouw had...en dat hij vermoed dat de doorn in het vlees zijn ogen waren...want bleek uit zijn laaste brieven, die de handschrift niet van hem was....hij kreeg door God het booschap en een ander schreef het voor hem..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ariëlla, You have a wonderful way of helping us see the positive! Thank you for sharing your blog. John

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi stukje... Ook weer zo bemoedigend! Dank je wel voor het delen:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je mooie stukjes, Ariëlla, en voor alle lieve en bemoedigende reacties op mijn blogs.
    Gods rijke zegen en dat er nog vele mogen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou van schrijven en blijf het proberen. Om stukjes te schrijven. Dank je wel voor de lieve reactie.

      Verwijderen