9 jan 2015

Inleiding Serie Gebed

Er was eens een man die in Engeland medicijnen studeerde. Iemand gaf hem op een dag een kaartje dat zijn leven veranderde. Er stonden een paar citaten uit de evangeliën op, die hem leerden dat Jezus op aarde eens de hele nacht door had gebracht in gebed. Onder de teksten stond één zinnetje dat eindigde met:
Zowaar God mij helpe, ik neem me voor dagelijks twintig minuten tot God te bidden.
Daaronder stond een stippellijn. Hij zette er zijn handtekening op. Dat zou hij doen: elke dag twintig minuten bidden.


BLIJVENDE REVOLUTIE

John White schreef later in één van zijn boeken dat er na dertig jaar nog steeds een vreugdelied in zijn hart klonk, vanwege de blijvende revolutie die door dit kleine kaartje op gang gebracht werd.
BELANGRIJK?

Is gebed dan zo belangrijk? Kan het echt een blijvende revolutie geven in mijn leven? Op wat voor manier moet ik bidden om dat te bereiken? Wat ervaar ik dan? Moet ik eerst mezelf leegmaken en stil worden voor God of is er direct contact mogelijk met Hem? Wanneer, waar, hoe vaak? Wat zegt de Bijbel eigenlijk over bidden en op wat voor manier bad Jezus?

Ik ga een blogserie schrijven over het gebed om antwoord te zoek op deze vragen. 

9 opmerkingen:

  1. Mooi om over te schrijven. Ik volg je komende blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zeker een mooi onderwerp om over te schrijven. Het zet me direct aan het denken. Het eerste wat me te binnen schiet zijn de woorden 'bidden en smeken'. Dat staat in Hand.1: 14, Ef. 4: 18, Fil. 4: 6, en ook 2 keer in het OT (sv). Ik weet ook direct dat ik te kort schiet in het bidden, smeken en danken. 20 min haal ik niet. Ik ben benieuwd waar je tegenaan gaat lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel me best een beetje tegen. Ik wist niet waar ik beginnen moest ...

      Verwijderen
  3. God bless you ~ on in spirit in keeping our thoughts and minds on our Lord and Savior, by listening and heeding the still small voice of the Holy One, in essence we are in constant prayer and communion with God.

    BeantwoordenVerwijderen