2 jan 2015

Bemoediging uit de hemel

Kijk jij ook wel eens met grote zorg naar je omstandigheden. Raak je ontmoedigd? Denk je ook: Hoe moet dit ooit goed komen? Waarom doen ze zo lelijk tegen mij. Waarom haten ze mij, waarom ontmoet ik zoveel vijandschap, waarom is er geen eenheid onder christenen, waarom ... Vul zelf je eigen waaroms maar in.
BEMOEDIGING

Vanmorgen las ik tijdens mijn kleine Bijbelstudie een veelzeggende Bijbeltekst: Kronieken 15:7. Het is een bemoediging en aansporing van God uit de hemel.

U dan, wees sterk en verlies de moed niet, want er is loon overeenkomstig je werk.


VERLIES DE MOED NIET!

Wat je situatie ook is: Wees sterk en verlies de moed niet. Eigenlijk staat er: laat je handen niet slap worden maar hef ze op in een smeekgebed naar de God. Wees sterk als je te maken krijgt met tegenslag en vijandschap. Je omstandigheden hebben niet het laatste woord.

ER IS LOON

De HEERE zegt: Er is loon overeenkomstig je werk. Dit stukje tekst is ook terug te vinden in Jeremia 31: 16

Zo zegt de HEERE: Bedwing uw stem van geween, en uw ogen van tranen, want er is loon voor uw werk, spreekt de HEERE. Zij zullen uit het land van de vijand terugkeren.

HIJ ZIET JE

Wat je doet voor God, voor Zijn eer, voor Zijn dienst wordt door Hem niet over het hoofd gezien. Hij neemt notitie van je omstandigheden. Je tranen doet Hij in Zijn kruik; ze staan in Zijn register. Hij hoort je gebed. Wees sterk en verlies de moed niet. Er is loon overeenkomstig je werk!

14 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor de bemoediging.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ariella, this was beautiful and quite encouraging. I am so GLAD for the translator on this page, otherwise how would I have read this? Earlier today I had to make what I thought would be a difficult phone call, so I prayed beforehand -- mostly for my attitude! ;) But, you know what, there was a bit of frustration with getting through and it did not go the way I planned, but then...then! It did work out well. Everything was taken care of and the person helping me was so kind. It turned out to be a blessing.

    I appreciate your blogging friendship and look forward to your articles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ariella! Ik zag je reacties op mijn blog staan en kom zo ook even weer een kijkje bij jou nemen:)! Ik vind je stukjes zo fijn om te lezen. Altijd zo bemoedigend. Ik hoop nog veel meer van je te lezen! Bedankt voor je lieve reacties:) & nog een fijne avond toegewenst! Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for this encouragement. I need to remember to do things unto God, not for my own glorification, but to honour Him.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. me too. I need also remeber to do things unto God not for my own glorification. Thanks.

      Verwijderen
  5. Prachtig Ariella. En zo is het wél, als je je handen maar omhoog heft dan is de hulp nabij.
    Ik vergeet dat nog weleens en dan gaat het verder mis tot ik er ineens weer aan denk en dan gaat het weer de goede kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bijbeltekst heb je mooi uitgelegd, prachtige bemoediging weer! En wie wil dat nou niet, waardering, beloning, voor al het werk dat je verzet. Daar wordt je door bemoedigd extra je best te doen, en niet alleen voor het loon, maar vooral voor Hem. Uit dankbaarheid en liefde. En het gaat niet alleen om het goede werk dat je in een kerk of zo verricht, ook thuis en overal... Dank je voor deze herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tineke, ik heb voor mezelf ook gedacht aan thuis. Combinatie werk, gezin en nog veel meer. dat doen we ook voor God toch? Idd niet alleen om werk in de kerk.

      Verwijderen
  7. Dank je wel voor deze bemoediging!

    BeantwoordenVerwijderen