12 jun 2015

Mirre op de handgreep

Ik dacht dat ik vroeg genoeg uit bed was om mijn man uit te zwaaien. Maar ik was te laat. Ik rook alleen zijn parfum nog. Zijn geur hing overal in huis ...


VLOEIBARE MIRRE

Ik moest toen echt aan het Hooglied van Salomo denken. Aan de bruid die geen zin had om de deur open te doen voor haar Liefste. Hij liet iets van zijn liefde voor haar achter: vloeibare mirre over de handgreep van de grendel. Zijn parfum!


Ik stond op om mijn liefste open te doen, en mijn handen dropen van vloeibare mirre over de handgreep van de grendel. (Hooglied 5:5)

De bruidegom wil naar zijn bruid, maar die doet de deur niet open. Of in ieder geval niet direct (in vers 3 lees ik waarom ze dat niet deed).

👉 Op welke manier laat je de deur voor de hemelse bruidegom Jezus Christus (weleens) dicht.

4 opmerkingen:

  1. Hi Ariëlla, This is another powerful post. We need to work on not closing that door. May God bless you for your posts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hooglied vind ik altijd zo ontroerend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen