15 jun 2015

God gebruikt mijn woestijnperiode

Israël is Mij vergeten,  zegt God in Hosea 2:13.

... daarom, zie, Ikzelf ga haar lokken, haar de woestijn in leiden, en naar haar hart spreken.

MOEILIJKE TIJD

Van een aantekening in de Basic Bijbel leer ik dat met de woestijn een moeilijke tijd wordt bedoeld. Een woestijnperiode kan van alles in houden. Ik kan dingen invullen die ik (ooit) als mijn woestijn beschouwde. Jij ook? Denk aan:

  • verloren dromen 
  • kinderen die andere wegen gaan
  • ziektes
  • miskramen
  • verkillende relaties 
  • rouw
  • niet meer welkom in een kerk
  • etc


OPNIEUW LUISTEREN

God wil mijn woestijnperiode gebruiken om mij opnieuw te leren luisteren naar Hem. Hij spreekt woorden die mijn hart verzachten. Zodat ik me herinner dat ik aan Hem toebehoor.

Ikzelf zal naar haar hart spreken!

MIJN REACTIE

Hoe ga ik om met beproevingen? Wat is mijn reactie op het stukje woestijn in mijn leven. Mopper ik? Of luister ik naar wat Hij te zeggen heeft?


Hij zal mijn woestijn maken als Eden,
Mijn wildernis als de hof van de HEERE.
Vreugde en blijdschap zal daarin
gevonden worden.


6 opmerkingen:

  1. For some reason Ariella, it won't translate into English.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. God says in Hosea 2: Israel has forgotten me. "Therefore, behold, I will allure her, and bring her into the wilderness, and speak comfortably to her."

      ... -- difficult time --
      A note in the Basic Bible teaches me that "the desert" can means: a difficult time. A desert period can be:

      • lost dreams
      • worries about children
      • chilling relationship
      • pain and uncertainty

      -- Listen Again --
      God wants to use my time in the desert to teach me how to listen again to the LORD. He speaks words that soften my heart. So I suddenly remember my first love. He is my first love: the bridegroom of my soul.

      "For the LORD shall comfort Zion: he will comfort all her waste places; and he will make her wilderness like Eden, and her desert like the garden of the LORD; joy and gladness shall be found therein, thanksgiving, and the voice of melody." ( Isaiah 51:3)




      Verwijderen
  2. Ik ken ze ook, die periodes. Hij was er, en gelukkig wachtte Hij ook geduldig tot ik klaar was met mopperen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ariella, I agree absolutely with what you say. We, the church, are God's Israel, and just like it took forty years to bring Israel through the wilderness instead of just eleven days (which it should have taken), so too we journey through the wilderness, picking up our daily manna, as God teaches us His ways by renewing our minds in Christ Jesus.
    Thank you Ariella for the translation, I shall have to see what I can do to fix it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Ariella, dat is toch waar het om gaat. Hoe reageren wij op moeilijkheden? Als het niet gaat zoals wij graag zouden willen? Dan zien we wat er in ons eigen hart is en waar verandering nodig is. Wat fijn om te weten dat God alles wil mee laten werken ten goede, zodat wij steeds meer mogen gaan lijken op de Heere Jezus. Hij gebruikt daar misschien juist wel die moeilijkheden voor. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi stuk, dank je wel ben bemoedigd

    BeantwoordenVerwijderen