5 jun 2015

Onze God is het allebei

Als je een lekke band hebt en een kwartier met je fiets in de hand moet lopen, is de hitte van vandaag niet leuk. Met een bezweet, rood hoofd kwam mijn zoon thuis. O, wat heb ik het warm, de zon brandde op mijn hoofd! pufte hij.

Toen ik hem geholpen had dacht ik aan twee teksten uit de Bijbel.

Want God, de HEERE, is een zon en een schild, de HEERE zal genade en eer geven, Hij zal het goede niet onthouden aan hen die in oprechtheid hun weg gaan. (Psalm 84:12)
De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw schaduw aan uw rechterhand. (Psalm 121:5)


EEN ZON

Jezus zegt van zichzelf: Ik ben het licht van de wereld. Hij schijnt in onze duisternis door middel van Zijn Woord en Heilige Geest. Het licht van Zijn goedheid en genade verwarmt ons. Wat hebben wij Hem nodig: onze geestelijke Zon. Koester je in Zijn licht, Hij is ontroerend dichtbij.

SCHADUW
God laat je echt niet laten stikken in de hitte van je beproeving. Hij is je schaduw aan je rechterhand! Waarom rechts? Als soldaat vocht je vroeger met het zwaard in je rechterhand. Aan die kant was je onbeschermd. God wil daar zijn: juist op die plekken van je leven waar jij jezelf niet verdedigen kunt.

Zomaar wat gedachten uit de psalmen op deze warme dag. Zon en schaduw? 
God is het allebei!

8 opmerkingen:

  1. Hi Ariëlla, Sometimes it is hard for humans to understand the power of God. I love this post ... God is both the sun AND the shade. Can we understand that God is giving us everything we need? It is up to us to use it properly. Thank you for this post AND ... Thank you for your kind comment on my fences post. I appreciate the information on the willow branches! Kind regards to you Ariëlla!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om dit te lezen. Dankjewel!
    Ooit schreef ik er een gedichtje over.

    Heerlijkheid

    Waar Uw licht schijnt
    is Uw Geest nabij,
    in de schaduw
    houdt U mij aan Uw zijde.

    Wat heerlijk Heer
    dat U zo straalt,
    elke morgen weer!

    Coby Poelman-Duisterwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! God is echt overweldigend he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi geschreven, God is een zon, maar ook een schaduw.
    Is dat niet vertroostend ?
    groet van Loes

    BeantwoordenVerwijderen