30 mei 2016

Hoe langer Hij met mij wil leven ...

Vol verwondering dat God zo'n ommekeer kan maken in iemand. Als er iets is waar ik diepe spijt van heb, is het van mijn leven zonder God. Sowieso baal ik er van dat ik nog steeds diep in me de neiging heb op mezelf centraal te zetten.
DE ERGSTE

Ik las vandaag dat iemand die echt godvrezend is, nooit zal vergeten dat ooit de heilige en rechtvaardige toorn van God op hem rustte. Hij zal met Paulus zeggen: "Ik ben de ergste van alle zondaars."

I came to Jesus as I was,
Weary, and worn, and sad;
I found in him a Resting-place,
And he has made me glad.


NIET LOSKOPPELEN

De liefde van God heeft voor mij geen betekenis zonder het kruis. En Golgotha heeft geen betekenis los van de rechtvaardige toorn van God.
Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.


Hoe langer Hij met mij wil leven, hoe meer ik Zijn liefde bewonder. Hoe meer ontzag ik ook voor Hem voel. Wie ben ik, dat Hij naar mij omziet?
Wat een ongelofelijke liefde.

7 opmerkingen:

  1. "God's love for me has no meaning without the cross. And Calvary has no meaning apart from the righteous wrath of God." I love this quote!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "God's love for me has no meaning without the cross. And Calvary has no meaning apart from the righteous wrath of God." I love this quote!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Mooie laatste zin ook! Wie ben ik dat Hij naar mij omziet. Wij zijn veel meer dan dat wij ons kunnen voorstellen. Hij ziet mij door Jezus heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Praise God that He sent His Son to die on the cross, so that all who trust Him will have eternal life! Praise God that the Creator desires fellowship with us. Thanks for the great post and God bless!
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen