17 mei 2016

Laat Jezus je vrijmoedigheid zijn!

Mijn donkere "ik" kreeg de overhand. Ik gaf toe. Ik weigerde mijn hart te verzachten. Ik koos bewust tegen God, in een moeilijke periode. Daarna sloeg de wanhoop toe. En werd het nog donkerder.

Ik moest denken aan wat Keith Green ooit zong

My eyes are dry
My faith is old
My heart is hard
My prayers are cold
And I know how I ought to be
Alive to You and dead to me


MACHTIG

Maar in mijn wanhoop had ik buiten God gerekend! Wat is Hij machtig! Hij raakte mijn hart aan door wat Paulus schrijft in zijn brief aan de Romeinen:

Nu wij dan een grote Hogepriester hebben, Die de hemelen is doorgegaan, namelijk Jezus, de Zoon van God ... laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade om geholpen te worden op het juiste tijdstip. (Hebreeën 4:14-16)

ZIJN ZOON

God Zelf heeft Christus aangesteld (Hebreeën 5:5). Speciaal voor mij, in al wanhoop. Kan Hij ons grotere genade geven dan ons ZIJN Zoon tot een Hogepriester? Kan God een vastere geloofsgrond geven dan dat de Hogepriester de Zoon is?

Het is een eer voor Jezus om Zijn priesterwerk te doen aan iemand die tot Hem vlucht. Daarom ga ik naar Hem toe. Telkens weer.


Ik geloof
  1. in Jezus' plaats (aangesteld tot Hogepriester)
  2. in Jezus' macht
  3. in Jezus' medelijdende liefde
Dit is wat de apostel Paulus me leert vandaag: Laat Jezus je vrijmoedigheid zijn! Daarom geen wanhoop meer.

Ik zing nu dat andere lied van Keith Green:

There is a Redeemer
Jesus, God's own Son
Precious Lamb of God
Messiah, Holy One

Jesus, my Redeemer
Name above all names
Precious Lamb of God
Messiah, O for sinners slain

Thank You, O my Father
For giving us Your Son
And leaving us Your Spirit
'Til the work on earth is done

When I stand in glory
I will see His face
And there I'll serve
My King forever
In that holy place.

5 opmerkingen:

  1. Wat een geloofszekerheid, die troon van genade met Christus daarop. Mooi dat God je zo aan raakte met Hebreeën 4:14-16. Die vrijmoedigheid is grenzeloos. Dat kan omdat het geloof van Christus onze kracht is. Dank je wel voor het delen van deze verzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! En herkenbaar ook... Er zijn helaas zoveel 'dingen' waardoor ons hart koud en donker zou kunnen worden. Het is elke dag weer opnieuw kiezen voor Zijn warmte en licht:)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk herkenbaar en bedankt voor het delen! En mooi gezongen door Keith. Ik herkende het lied als opwekkingsnummer 263.

    BeantwoordenVerwijderen