1 jun 2016

God verlangt ernaar

Echt stille tijd houden is iets anders dan: elke dag een kort moment van Bijbellezen en gebed houden.

HIJ VERLANGT

Gods bedoeling is duidelijk. Hij verlangt ernaar dat wij Hem beter leren kennen. Als we tot Hem naderen, dan zal Hij Zelf het verlangen naar God in onze harten leggen. Wanneer heb ik voor het laatst een ontmoeting gehad met God? Wanneer stortte ik mijn hart voor Hem uit. Wanneer hoorde ik Zijn stem voor het laatst tijdens het Bijbellezen? Of tijdens het luisteren naar Zijn Woord? Speelt Hij wel een rol in mijn leven van alle dag?

STILLE TIJD HOUDEN IS
  1. verlangen naar God Zelf 
  2. hunkeren naar een intensere gemeenschap met de levende God

Zie Ik sta aan de deur en ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met Hem houden en hij met Mij. Openbaring 3:20

O God, buig mijn hart naar Uw Woord
Geef dat ik ernaar verlang
om U te ontmoeten.
Onderwerp mijn wil aan die van U 
geef me een gehoorzame geest en
vul mijn hart opnieuw
 met Uzelf.

5 opmerkingen:

  1. "...bend my heart..."

    I love that!

    This blessed me today, Ariella. Thank you! And God bless you too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ariëlla,

    Jouw blog roept een gedicht in mij op dat ik ooit schreef.
    Misschien helpt het jou.

    In gesprek met Vader

    Praten met Vader
    die mijn leven doorademt,
    al voor ik er was
    van me hield,
    praten met Vader
    hoeft niet geknield.

    Hij is als vruchtwater
    rondom een foetus,
    luistert zodra ik me
    tot Hem wend,
    één en al oor
    mijn stem al herkent.

    Praten met Vader
    is mijn levenskader,
    of ik fiets, loop of strijk,
    Hij luistert gelijk,
    gewoon door er altijd te zijn,
    praten met Vader
    verlicht ook de pijn.

    Soms is het heerlijk
    om stil te zwijgen,
    luisterend naar
    wat Híj zegt,
    die Zijn stem
    in mijn binnenste legt.

    Dan voel ik de
    levenslijn die ons verbindt,
    mag ik even weer zijn
    als een kind.

    Coby Poelman - Duisterwinkel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het hoeft niet altijd en stil moment te zijn, wanneer ik op de orgel speel en liedjes zing, voel ik me soms erg verbonden met God.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. God is overal en dat is een heerlijke gedachte. Dus bidden kan overal. Maar voor lezen is het wel handig om erbij te gaan zitten. Mooi gebed heb je erbij gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en eerlijk gebed en verlangen heb je opgeschreven. Hopelijk wordt dit verhoord. Maar ook als je soms niet ervaart en voelt, weet dan dat God er is en van je houdt.

    BeantwoordenVerwijderen