13 jun 2016

Zorg dat je lamp brandt (1)

Er was eens een blinde bedelaar. Hij zat op een donkere avond langs de kant van de weg en naast hem stond een lantaarn die een vrolijk en helder licht verspreidde. Er liep iemand een man voorbij. Verbaasd keek hij opzij. Toen stopte hij en draaide zich op naar de man. "In vredesnaam, waarvoor heb jij die lantaarn daar staan? Je ziet er zelf niets van!" De bedelaar antwoordde: "Heel simpel. Zodat de mensen niet over mij zullen struikelen."

Laten Uw lendenen omgord zijn en uw lampen brandend! Lukas 12:35


LES VAN BEDELAAR

De persoonlijke les voor mij als christen is: zorg dat je lamp brandt zodat anderen niet over je hypocrisie struikelen. Zodat ze maar zich aangetrokken voelen door het mooie van een leven met God. Want mooi en waardevol is het!

Hoe het zit met die lamp van mij?
Ik vraag mezelf af
  1. of de olie van Zijn Geest mijn hele leven doordrenkt
  2. of mijn lampen iedere dag helder brandt 
  3. of ik Jezus terugverwacht met een vurig verlangen

Volgende keer: Vijf manieren om je lamp brandend te houden

4 opmerkingen: