24 jun 2016

Zorg dat je lamp brandt (2)

Hoe houd ik mijn lamp van geloof en verwachting brandend? Christus zegt dat ik mijn licht moet laten schijnen voor de mensen. Maar het lukt niet. Mijn vlammetje lijkt steeds uit te doven. Heb jij dat ook?

Laten Uw lendenen omgord zijn en uw lampen brandend! Lukas 12:35

5 MANIEREN

Wil jij je lamp van geloof en persoonlijke verwachting brandend houden? Wil je Zijn liefdesbevel gehoorzamen? Lees dan mijn vijf (persoonlijke) manieren om mijn lamp branden te houden.


  1. Vul je lamp dagelijks met het Woord van God. Zoek naar de leiding van de Heilige Geest. De lessen die God ons leert (door middel van wat we lezen) is als gouden olie, die onze lamp helder kan laat branden. Voor onszelf. Maar ook voor anderen. 
  2. Volhard in het gebed voor jezelf en anderen. Wees als Aaron en Hur (denk aan de strijd tegen de vijanden in de woestijn. Als Mozes' handen verslapten was Israël aan de verliezende hand) Exod. 17.8, 12, 13, 14. Vergeet ook niet jezelf te onderzoeken en je zonden te belijden.
  3. Vier de zondag! Zie deze dag als een cadeau van God aan jou om je te verheugen in Zijn opstanding, om Hem te eren en om met andere christenen samen te komen. Reflecteer op die dag wie je geweest bent de afgelopen week, voor Hem. Geef Hem je drukke schema in handen.
  4. Maak contact met andere christenen (ook een keertje door de week) om je verwondering over Jezus Christus te delen. Bouw goede vriendschappen op. Ik merk dat ik meer vreugdevol in het leven sta als ik een mooi, vertrouwelijk gesprek gehad heb met iemand die ook gelooft. Kan ook per mail, Skype, Facebook, via de app. 
  5. Heb je naasten lief!

Heb jij ook bepaalde tips? Deel ze met mij in een reactie onder mijn blogpost.

5 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je mooie blog. Deed mij goed te lezen hoe je je lamp gevuld houd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kostbare tips:)! Ik denk dat ze werken! Al is het soms moeilijk om ze altijd allemaal 'uit te voeren'. (Wij vieren de zaterdag als rustdag maar ik vind de dingen die je noemt als tips voor jouw zondag heel mooi)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had de shabbat er eerst bijstaan :) Dank je wel voor je reactie. Fijn!

      Verwijderen
  4. Lately, I've had such longing...I've been renewing my faith daily, looking, looking, looking to Jesus with my whole being. He alone can save me. I think on this faith...here is an example:

    When Dr. John Paton was a missionary in the New Hebrides islands, he spent much time translating the Gospel of John into their Island language. However, his translation work was slowed by the fact that he could not find a word to express "faith" and "believe".
    Since this is a key word in John's Gospel, he had to lay his manuscript aside until he could find the right word in their language to properly translate the meaning. One day while he was in his study, one of the natives came in, hot and tired from a long walk in the hills. He sat down on one of the cane chairs, and put his feet upon another chair, and used a word which meant, "I am resting my whole weight right here on these two chairs." THERE WAS THE WORD WHICH HE WANTED! Dr. Paton used that word any time he had to translate "believe" or "have faith"
    Thus, the people of the islands came to know that to believe in Christ meant to rest the whole weight of mind and soul upon Christ. With this translation, John 3:16 would read, "For God so loved the world that he gave his only begotten Son, that whosoever resteth his whole weight upon him should not perish, but have everlasting life."

    BeantwoordenVerwijderen