28 sep 2017

Stilletjes laten schijnen!

Ook dol op kaarslicht? Ik wel. Zo gauw het herfst is koop ik kaarsen. Soms doe ik het lamplicht uit om van het warme licht van de kaarsen te genieten.  

DE KAARS

In de zomervakantie heb ik twee boeken gekocht: Gelijkenissen van de Heiland en Wonderen van de Heiland. Ik las vanmorgen in het eerste boek ook over kaarsen. Beter gezegd, over: De kaars, naar aanleiding van de volgende tekst:

Laat uw licht zo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken zien en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken. Matth. 5:16

KLEINE LICHTEN

Ik las dat God ook kleine lichten geeft. C.H. Spurgeon schrijft: "In deze tijd van elektrisch licht kijken we bijna met minachting neer op een kaars. Toch zijn die kleine lichten nuttig en hebben ook kleine lampen haar sfeer." 

In Zijn grote huis heeft Hij kaarsen zowel als sterren; en Hij wil ook zelfs het kleinste licht niet laten verspillen. Het geringste straaltje licht werd door God aangestoken. Denk hieraan, als je niet meer kunt doen dan tegen een kind praten, of uit liefde tot Zijn Naam iets van Zijn Woord delen met een ander. Je bent een klein licht; maar als de Heere je ook maar een enkel vonkje van Zijn licht heeft gegeven, dan is het de bedoeling dat je zult schijnen!

LAAT SCHIJNEN

Help, mijn licht is niet sterker dan het licht van een heel klein kaarsje! God leerde me vanmorgen dat het niet uitmaakt hoe groot of klein het is! Stilletjes laten schijnen. Het is je door de grote Vader van de lichten gegeven, voor een speciaal doel. De kerk en de wereld hebben ALLE LICHT nodig!

Laat je licht zo schijnen dat zij je goede werken zien
en je Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.


Bron: De kaars (C.H. Spurgeon)

3 opmerkingen: