28 okt 2017

Hij is getrouw (via app)

Uit mijn dagboek:

Toen ik vanmorgen wakker schrok, dacht ik gelijk aan het gesprek dat ik gisteren met iemand had. Over: 'Hoe waar zijn je gedachten?' Wat als mijn geloof alleen gebaseerd is op mijn gedachten? Wat als mijn geloof een illusie blijkt te zijn? 

STEL JE VOOR

Maar Jezus dan? Hij is toch zeker de Weg, de Waarheid en het Leven? Natuurlijk is dat waar! Maar stel je voor dat alleen maar dacht dat ik Hem aangenomen heb? Ik kan iets denken, maar is het dan ook automatisch waar? 


DAGELIJKS WOORD

Toen hoorde ik mijn dagtekst binnenkomen op mijn telefoon. Ik keek en ik las:

Maar de Heere is getrouw, Die u zal versterken en bewaren voor de boze. 2 Thess. 3:3

VIA EEN BIJBEL APP

Die tekst kwam precies op tijd binnen. Hij is getrouw! Voordat ik ook maar iets bedacht, wist Hij het al. Hij doorgrondde mijn rare gedachtekronkels. Hij liet niet toe dat ik verzocht werd boven wat ik aankon. Met de verzoeking gaf Hij de uitkomst om die te doorstaan, via de app van Dagelijks Woord. Hij wil jou ook te hulp komen! 

Hoe groot zijt Gij

Mijn tip: begin je dag nooit zonder een stukje uit de Bijbel te lezen. Gebruik je een de app? Gebruik die dan als opstapje voor een diepere Bijbelstudie. Geef de dagtekst een plekje in je gebed. 

GEBED VAN JEZUS

Hoor jij in de woorden van Paulus aan de gelovige in Thessaloniki ook de herinnering aan het gebed van Jezus? Ik bid mee: 

En leid ons niet in verzoeking, 
maar verlos ons van den boze. 
Want Uw is het Koninkrijk
 en de kracht en de heerlijkheid,
in der eeuwigheid. Amen.

6 opmerkingen: