2 nov 2017

Dank U voor doorn en dennenboom.

Uit mijn dagboek

Ik wist niet wat gordelroos was tot ik het zelf kreeg. Het steekt, prikt, brandt. En dat doet het al bijna twee weken. Het voelt alsof ik achterover in een doornstruik gevallen ben. Ik denk dat het de reden waarom onderstaande tekst me raakte! 😏
Voor een doorn zal een dennenboom opgaan, voor een distel zal een mirtenboom opgaan;

GEBED VAN SUSANNAH

Ik las tijdens mijn onderzoek naar Jesaja 55:13 een mooie studie over dennenbomen. Als je een klein beetje Engels lezen kunt is dit echt heel waardevol om eens naar te kijken. Ik plaats het linkje onderaan mijn post! Ik las ook een stukje uit Susannah's boek: Liefde tot het einde. Haar gebed wil ik hier delen (je kunt het dan meebidden):

Lieve Heer, Uw macht is zo groot, dat U soms juist die dingen die mij pijn doen verandert in middelen van genade en zegen voor mij hart en leven. Onmacht en zwakte of een overstelpend besef van toenemende verantwoordelijkheid - al die ervaringen zijn als doornen en distels die me kwellen doordat ze me heel erg raken. Toch verdwijnt dit alles, lieve God, wanneer U mij Uw woord geeft. Als U de beproevingen in overwinningen verandert. En mijn pijn in vreugde.

TAFELGEBED

Vanmiddag kwam mijn vriendin om het hoekje kijken. Zij vertelde me dat een zinnetje uit een oud tafelgebed haar gisteren raakte, tijdens de dankdagdienst: 'O Heer, wij danken U van harte, voor nooddruft en voor overvloed. Ik wist niet zo goed wat nooddruft betekende en zocht het op. Dit stond er: een nijpend gebrek, een ellendige situatie. Een doorn dus! 

MAAR GOD

Wanhoop je aan de doornen in je leven? Ik vaak genoeg. Maar God! God kan schijnbaar kwaad veranderen in iets goeds. Zou er voor Hem iets te wonderlijk zijn?

Lieve Hemelse Vader, 
Ik dank ik U voor de doornen in mijn leven
 voor de dennenbomen die ik hier en daar al zie.
Laat Uw kracht in mijn zwakheid wonen.
Uw genade is voor mij genoeg.

7 opmerkingen:

  1. His grace is enough. His mercies are new every morning! Thank you for this encouraging message. I pray you are soon well.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik wist eerlijk gezegd ook niet wat nooddruft betekende, ook al heb ik het gebed al honderden keren gehoord, zo leer je nog eens iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi en goed gebed.
    Wat je vriendin zei is een dankgebed na het eten en staat achter de psalmen en gezangen. Bij ons wordt het ook vaak gebeden als we klaar zijn met eten.
    Nooddruft is het tegenovergestelde van overvloed, zo werd ons vroeger uitgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely prayer!
    I hope you heal quickly.
    I got shingles after taking a course of prednisone.
    I thought it was a burn on my back. It felt as if I had gotten burned.
    Prays for your quick relief.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Annie! YES, that is the feeling: it felt as if I had gotten burned. Have a nice week!

      Verwijderen
  5. Mooi stukje met diepgaande boodschap. Sterkte en beterschap met de gordelroos.

    BeantwoordenVerwijderen