10 okt 2017

Schuilen bij God

Uit mijn dagboek:
In de Schuilplaats van de Allerhoogste zitten en je helemaal rustig te voelen. Hoe mooi kan dat zijn!

Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste is gezeten, zal overnachten in de schaduw van de Almachtige. Psalm 91:1

Susannah Spurgeon
Vandaag las ik daarover in het boek van Susannah Spurgeon. Ik vraag af hoe zij het wonen in de Schuilplaats van de Allerhoogste ziet. Hoe heeft zij dat ervaren?

Ze schrijft: In Zijn schuilplaats zijn is:
  1. Een zeker weten dat Gods handelswijze met mij die van een liefhebbende Vader is met een geliefd kind.
  2. Er absoluut zeker van zijn dat elke zorg een zegen in zich draagt, omdat Hij het zo bestuurd heeft. ( O God, leer me hierin groeien) 
  3. Kijken naar de pijn, beproeving en bittere ervaringen als de uitkomst van een liefde die zo oneindig is dat ik het niet bevatten kan.
Het hart van God
Dus dàt betekent het om te overnachten in de schaduw van de Allerhoogste? John Gill beschrijft het weer op een heel andere manier. Hij noemt deze Schuilplaats het hart van God. Dat vind ik geweldig mooi!

"His secret place" is his heart, his bosom, where his only begotten Son lies; and into which he takes his people, where they are set as a seal, and who enjoy intimate communion with him; which is no other than his gracious presence, called "the secret of his presence"

Bij God kom ik thuis
Schuilen bij God? Ik wil niet anders. Bij Hem kom ik thuis.   

  • Wat bedoelt Suzannah met: "Elke zorg draagt een zegen in zich?"

9 opmerkingen:

  1. "Wat als Uw Zegen komt door regen,
    en U ons heelt door tranen heen?
    Wat als moeite en strijd,
    Uw verborgen Zegen zijn?"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moest ik ook aan denken, aan het nummer van Laura Story - Blessings
    https://www.youtube.com/watch?v=_HLtfDS3z_M



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Ariella, This is so very true, that no matter what trial He allows us to go through, He has intended it as a blessing for our ultimate good and His glory. May we learn to seek shelter in Him, for He alone is our refuge. Thank you for the encouraging post and God bless.
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stay in His shelter. It’s good there!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Ariëlla, It is so good to see your kind comment on my blog … Thank you very much! I was slow in my blogging over the summer. I hope to do more now that it is cooler and more conducive to writing. Your posts are always uplifting and encouraging to me. Thank you for sharing! Have a wonderful day and take good care! John

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I like the idea of being in His Shelter! Just beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In Zijn schuilplaats betekent voor mij 'in Zijn bescherming', veilig dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Ariella, your post is so timely, as we just came out of the Succa, for the Feast of Succot!! Dwelling in the succa is all about being in His presence and remembering that it is He alone who provides and shelters us, and is a wonderful time rejoicing in His Love!!!,  !! Blessings and Shalom!!♡

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hidden in the Heart to God. That is an excellent hiding place. Thank you for visiting my blog and your lovely comment.

    BeantwoordenVerwijderen