28 feb 2018

7 citaten van Billy Graham over de Bijbel

Vijf jaar geleden was ik op vakantie en las ik BIJNA THUIS, geschreven door Billy Graham. En nu is hij Thuis!

7 QUOTES

Vandaag deel ik 7 quotes van Billy Graham over de Bijbel, omdat Gods Woord zo belangrijk voor hem was!


  1. De Bijbel is Gods Woord voor ons. Het is Gods boodschap van liefde en vergeving, en laat ons zien hoe we het eeuwige leven kunnen hebben. Het kan ook vragen beantwoorden die je hebt terwijl je ernaar streeft een leven te leiden dat Hem behaagt. Daarom zouden christenen dagelijks de bijbel moeten proberen te lezen.
  2. De Bijbel is niet iets waar je wel of niet voor kunt kiezen. Als je in Hem geworteld wilt zijn, is de Bijbel een noodzakelijkheid. De Bijbel wijst je op de waarheid, wat betreft God, over jezelf, over de wereld om je heen. En alles richt zich op Jezus Christus.
  3. God gaf de Bijbel aan ons omdat Hij wil dat wij Hem leren kennen en Hem liefhebben en Hem dienen. Hij gaf ons  de Bijbel vooral met het doel dat we meer op Christus zouden gaan lijken. Maak de Bijbel deel van je leven - begin vandaag. De psalmist zei: "Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht voor mijn pad" (Psalm 119: 105).
  4. De Bijbel geeft ons praktische wijsheid voor het leven van alledag. Het is ons leerboek. Lees Spreuken om wijsheid te vergaren en je relatie met anderen te versterken. Bid om opening van je hart voor het Woord. De Heilige Geest kan je helpen en je zult het leven vanuit Gods perspectief leren zien.
  5. Het lezen in de Bijbel moet geen last voor je zijn maar een vreugdevol iets! Ik herinner me levendig de dag dat ik Ruth's brief ontving waarin stond dat ze had besloten had om mijn huwelijksaanzoek te accepteren. Ik heb de brief denk ik wel tien keer herlezen die dag. God wil met ons spreken door Zijn Woord; in feite is het zijn "liefdesbrief". Ga er meer vreugdevol mee om.
  6. Ik stel vaak voor dat mensen het beste kunnen beginnen met het lezen van een van de evangeliën, zoals die van Johannes. Misschien slechts een paar alinea's tegelijk. Later kun je Handelingen lezen, die vertelt over de eerste christenen, of een aantal brieven uit het Nieuwe Testament. Richt je op wat het stukje echt zegt. Wat is er aan de hand? Wat is het centrale punt of het primaire onderwijs? Wat zegt het over God, of over Jezus, of over iemands reactie op God?
  7. Maak gebruik van mogelijkheden om de Bijbel via andere mensen te leren kennen. Maar laat deze dingen zoals bijvoorbeeld christelijke radio of conferenties, nooit een vervanging zijn voor persoonlijk Bijbellezen. 

👉 Mijn gastblog op LookAroundTheCorner.

5 opmerkingen:

  1. Aritha, thank you for sharing these quotes by Billy Graham concerning the Bible. I think this is one of the most fitting tributes to him that I have read because it speaks of what was truly the most important thing to him.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This post is very rich, Aritha! Every quote is powerful and full of truth!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het delen van deze quotes!
    Heel mooi en waardevol.
    Wordt er gewoon meteen blij van als ik ze lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderful quotes Ariella. To be passed on! I just got a Bible for my daughter, she doesn`t know God yet, and I feel these would be great to give to her with it to give her some guidelines of what this amazing `Love Letter` to her, to us all, Is!! I don`t think she has any idea that the Bible is a Love Letter. Thank you for sharing. As Diana said in her comment, a beautiful tribute♡♡♡。Blessings!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, wauw, zo van levensbelang DIE Bijbel!! Voor mij in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen