27 mrt 2018

Want er is een God die hoort (1)

Uit mijn dagboek:

Het is nu avond. Ik zit aan de grote tafel en het licht van de lamp valt over mijn laptop en de Bijbel die naast me ligt.

SPEELBAL

Toen ik vanmorgen wakker werd, wist ik het gelijk  dat er iets ergs was. Met die gedachte viel ik gisteravond in slaap en met die gedachte werd ik vandaag wakker. Er is een storm losgebroken. Ik voel me een speelbal van de golven. Wat zal de toekomst brengen? Hoe moet het verder met...


BIJBEL LEZEN

Ik pakte vanmorgen toch mijn Bijbel en begon met mijn ochtendlezing, gewoon waar ik bezig was: Kolossenzen 4:

"Houd sterk aan in het gebed, en wees daarin waakzaam met dankzegging."

  • Houd sterk aan sterk aan in het gebed verwaarloos je gebed niet; bid op vastgestelde tijden, houd vol, houd sterk aan, wees standvastig.
  • Wees daarin waakzaam Jezus vermaande Zijn discipelen ook om te 'waken en te bidden' (Markus 14:38) zodat ze niet in verzoeking zouden komen. Ik wil dit nog verder onderzoeken! 
  • Dankzegging omdat dankzegging een heilzame werking heeft op het gebed, zodat het niet een egocentrisch pleidooi wordt.

ZACHT DUWTJE

Ik ben heel blij met deze tekst omdat ik het ervaar als een zacht duwtje de goede richting in. Het fluistert: 
"Geef je niet over aan moedeloosheid. Ga niet bij de pakken neerzitten maar bid! Want er is een God die hoort!" 

👉 Lees ook: De Man op de berg

3 opmerkingen:

  1. En ik ben ook blij met deze tekst van jou, of beter gezegd: van God. Dankjewel. En sterkte voor jou..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A thankful heart, even in trials. Amen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Our God is there in the midst of the storms of life...He is the anchor that keeps us held fast and safe. So thankful for this anchor to my soul when it is in despair. Jesus never lets go.

    BeantwoordenVerwijderen