29 mrt 2018

Want er is een God die hoort (2)

Uit mijn dagboek:

Het is moeilijk om sterk aan te houden in het gebed.* Nog moeilijkere om waakzaam te zijn wanneer je het idee hebt dat de muren van je leven afbrokkelen. Alistair Begg schreef  ooit als inleidend stukje bij een video:

We weten dat we alles bij God mogen brengen in het gebed. Maar soms is onze nood zo diep en onze innerlijke pijn zo rauw dat we niet eens weten hoe we het moeten uiten.


  • Hizkia: Als een zwaluw of  kraanvogel, zo piepte ik, ik kirde als een duif. Mijn ogen waren smekend opgeslagen naar omhoog: "Heere, ik word neergedrukt; wees U mijn Borg! (Jesaja 38: 14,15)
  • Een zanger: Dacht ik aan God, dan kermde ik; peinsde ik, dan bezweek mijn geest. U hield mijn ogen wakend, ik was verontrust en sprak niet. (Psalm 17: 4,5)

GOD SCHIET TE HULP

Geen woord om te bidden? Er is een God die hoort, al is er nog geen woord op je tong. Hij begrijpt van verre je gedachten (Psalm 139).

Hijzelf schiet je te hulp:

En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen. Romeinen 8:26

De Heilige Geest, die in ons woont, pleit hartstochtelijk met onuitsprekelijke verzuchtingen. Hij draagt als het ware onze last omhoog naar God toe, zodat je er niet onder verpletteren zult. 

👉 Listen to:  HELP IN OUR WEAKNESS (1)

* Sterk aanhouden προσκαρτερεῖτε: volharden, constant en ijverig zijn, 

5 opmerkingen:

  1. God kent de taal van mijn hart.. mooi geschreven! Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ariella, Beautiful post as always!! I hope you don`t mind my sharing, this is something I wrote in a `newsletter` I send out each week about prayer. I also write a prayer sheet each week, with scriptures to pray over our families, schools, and loved ones. Just a sharing! Blessings and Love to you and a Happy Easter, Resurrection Sunday, Passover!

    My prayer revelation this past week is that Prayer is travail!! Its like giving birth. Little by little as the prayers are being heard there start to be contractions. The time between can be very long! And it can be excruciating when we wait and wait for that healing to come in our families, or for that which we are seeking the LORD for is still not realized in what we can `see`, but then the contractions start to come closer together, and that which we are praying for, which is moving in the heavens and like the way something is formed in us that we can`t see, it is getting ready to emerge...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So thankful for Our Lord, Who hears the beating of my heart and knows exactly what each beating sound means...and He loves me, just as I am...So thankful. This was very good. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen