20 okt 2018

Wekelijkse samenvatting (2)

Deze week publiceerde ik 3 berichten op mijn blog:

  1. Jezus volgen op omwegen
  2. Don't give up
  3. 9 manieren om je gebedsleven te verbeteren

ACHTERGROND GEBEDSTIPS 🙏

De laatste heeft te maken met mijn chronische uitstelgedrag 's-avonds. Ik vind het avondgebed zo'n mooie traditie maar op de één of andere manier stel ik het uit en ben ik op den duur te moe om er mee te beginnen. Daarom verzamelde ik wat manieren om mijn gebedsleven te verbeteren. Ik vond vooral dat ene citaat (nummer 8 ) zo mooi. Ik denk er nu steeds aan voordat ik ga bidden. Wat Augustinus zegt: Of we het nu beseffen of niet, bidden is de ontmoeting van Gods dorst met de onze. God dorst ernaar dat wij naar Hem dorsten.

ZONNEBLOEMEN

Deze week heb ik me verbaasd over de zonnebloemen in de tuin. Het is al half oktober en ze staan nog steeds zo mooi heen en weer te wiegen op hun groene stelen. Als de zon dan ondergaat... weet je hoe mooi dat heldere geel van de bloemblaadjes opgloeit? Ik maakte er wat foto's van om al die mooiigheid te bewaren. Dan kan ik er nog eens van genieten als het wintert.


  • Woensdag komt er een Engelstalig berichtje online waarin ik een mooi stukje van C. H. Spurgeon deel dat ik vond toen ik op zoek was naar een zonnebloemcitaat. te mooi om niet te delen!



FROZEN SHOULDER

Verder ben ik eigenlijk helemaal niet zo blij met deze week. Veel pijn gehad. Met fitness heb ik de boel misschien een beetje verknald. Maar het advies is dat ik rustig mag bewegen tot de pijngrens. Omdat ik altijd wel pijn heb in de spieren weet ik niet zo goed wat dé pijngrens is.

De pijn heeft gemaakt dat ik alles met beleid moest doen. Het zorgde voor veel ongemak. Ik vraag me af wanneer ik in de pijnvrije fase kom van mijn frozen shoulder. Ik heb nu ongeveer een jaar pijn met daarvan de laatste drie maanden stevige pijn.

TRUTH FOR LIFE

Ik heb deze week een prachtige serie geluisterd van Alistair Begg over het leven van Jozef, uit de Bijbel. Het was verrassend, verfrissend en ik denk er nog steeds over na. Je kunt ze gratis downloaden en beluisteren.
  1. The Hand of God , Volume 1
  2. The Hand of God, Volume 2
Ik ben benieuwd of er nog een vervolg komt! 

BIBLWORD COURSE

Ik heb vandaag nog wat lessen nagekeken voordat ik mijn account op vakantie-stand zette. Mooie antwoorden. Verbazingwekkende vragen. Bijvoorbeeld: Jesus was so humble. Is there a way to be truly humble like him? 


👉 Ja, het is dus herfstvakantie hier. Mijn zoon blij. Ik blij.

6 opmerkingen:

  1. Heb een gezegende dag, Aritha!

    Wat betreft nederigheid, ik denk dat het een geschenk is. Als we het zelf zouden kunnen fabriceren, zou het ons niet bescheiden kunnen maken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful sunflowers!! Beautiful October sun! Hope your pain is getting better day by day, Jesus is our great Healer, and surely by your faith you are healed!! God bless you!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous photos, and I love the St. Augustine quote! Funny, I have also been thinking for the past couple of weeks about writing a post on sunflowers! God may b e speaking to our hearts in similar ways. Thank you as always for the lovely post and comment on my blog. God bless you,
    Laurie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I am so sorry that I missed hearing you in English on Wednesday, Aritha. But I have enjoyed reading here this afternoon. I've read your nine points on prayer...all very good and some that I hope to incorporate into my prayer time. I've also bookmarked the two articles by Alstair Begg. I've been hearing a lot about him.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I used to listen to Alistair Begg when I was commuting to work. I had forgotten about him. Thanks for reminding me. And thanks for your posts this past week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Praying for your shoulder to heal, and that you will soon be pain free. Thank you for the lovely photos of the sunflowers. So radiantly beautiful. Your posts are always so thought provoking and positive. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen