17 jan 2019

GOD HOORT!

Ik vroeg iets aan mijn dochter maar ik kreeg geen antwoord. Ik vroeg het nog een keer maar ze reageerde niet. Toen zag ik dat ze haar koptelefoon op had. Laat maar, dacht ik toen.

Het is lastig als iemand een koptelefoon op heeft in gezelschap.
Hoe ervaar jij dat?


God is zo anders. Hij is altijd alert. Daar dacht ik aan toen ik mijn aantekeningen over Psalm 77 las. Ik heb er een bijbellezing over gehoord en wil er na deze blogpost nog meer over schrijven. Nu alleen dit: God hoort. God hoort mijn stem.

Mijn stem klinkt tot God
en ik roep, mijn stem klinkt 
tot God en Hij zal Zijn oor 
tot mij neigen.

Mames farshteyen vos kinder zogen nisht, zegt een Jiddisch citaat. Mama's begrijpen wat een kind niet zegt en zo is God. Maar dan in het groot.

NAAR BENEDEN BUIGEN

God neigt Zijn oor. Dat betekent: naar beneden buigen. Hij buigt Zich helemaal naar je over zoals een moeder zich over het wieg van haar pasgeboren baby heenbuigt om ieder geluidje op te vangen. Hij neemt er de tijd voor. Hij komt heel dichtbij met Zijn oor.

Wie het dan ook is, die jou negeert; God hoort je wel. Ook al draagt de hele wereld een koptelefoon ... de weg naar omhoog is open!

📖 Ik zocht naar nog meer bijbelverzen en deel die hieronder.

9 bijbelverzen over een God die hoort


  1. Palm 66:17-20 Ik riep tot Hem met mijn mond, en Hij werd geroemd door mijn tong. Had ik in mijn hart onrecht op het oog gehad, de Heere zou mij niet hebben gehoord.Voorwaar, God heeft naar mij geluisterd, Hij heeft acht geslagen op mijn luide gebed. Geloofd zij God, Die mijn gebed niet heeft afgewezen, en Zijn goedertierenheid mij niet heeft onthouden.
  2. 1 Johannes 5:14-15 En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil. En als wij weten dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, dan weten wij dat wij het gevraagde, dat wij van Hem hebben gebeden, ontvangen.
  3. Hebreeën 4:16 Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.
  4. Psalm 18:6 In mijn nood riep ik de HEERE aan, ik riep tot mijn God; Hij hoorde mijn stem vanuit Zijn paleis, mijn hulpgeroep voor Zijn aangezicht kwam in Zijn oren.
  5. Handelingen 10:31 En zie, er stond een man in blinkende kleding voor mij en die zei: "Cornelius, uw gebed is verhoord en uw liefdegaven zijn bij God in gedachtenis gekomen."
  6. Psalm 139:2-4 Ú kent mijn zitten en mijn opstaan, U begrijpt van verre mijn gedachten. U onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, U bent met al mijn wegen vertrouwd. Al is er nog geen woord op mijn tong, zie, HEERE, U weet het alles.
  7. 2 Samuel 22:6-7 Banden van het graf omringden mij, valstrikken van de dood bedreigden mij. In mijn nood riep ik de HEERE aan, ik riep tot mijn God; Hij hoorde mijn stem vanuit Zijn paleis, mijn hulpgeroep kwam in Zijn oren.
  8. 1 Petrus 3:11-12 die moet zich afkeren van het kwaad en het goede doen; die moet vrede zoeken en die najagen. Want de ogen van de Heere rusten op de rechtvaardigen, en Zijn oren zijn gericht op hun gebed; maar het aangezicht van de Heere is tegen hen die kwaad doen.
  9. Psalm 65:3-4 U hoort het gebed; tot U zal alle vlees komen. Ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen, die verzoent Ú.

GOD HOORT

Er is een God die hoort. Dat fleurt mijn grijzige dagen op en geeft betekenis aan lastige obstakels op mijn pad.

Want Hij neigt Zijn oor tot mij,
daarom zal ik Hem al mijn dagen aanroepen. 

25 opmerkingen:

  1. I like your illustration of Father bending down leaning close to hear my voice! Thank you for those Bible verses. Have a blessed day.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Karen, I love the illustration too. Have a good Sunday.

      Verwijderen
  2. Hi Aritha,
    yes that is right, God hears our voice and answers, even if sometimes the answers are not what we expected. They all eventually work together for our good.
    God bless you.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Aritha! Thank you for stopping by my blog. In reading your blog post and your description about who you are, we have a lot of things in common. So glad I found you blog. Thanks for the reminder and Scripture verses about God hearing us.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Susan, that was also my thought (we have a lot things in common). Welcome here.

      Verwijderen
  4. Gelukkig is er altijd iemand die hoort, een fijn idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en bemoedigend, dankjewel!
    En die koptelefoons soms...grrr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Coby,zo leuk dat je elke keer om het hoekje komt kijken hier. Bedankt.

      Verwijderen
  7. Dag Aritha, Hebreeen 4:16 is onze trouw-tekst, wat een inhoudsvolle tekst hebben wij gekregen.Hij hoort!
    Wat schrijf je mooi. Dank je. Groet Dieneke van Eckeveld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw reactie is een verrassing. Dank je wel :) Mooie trouwtekst zeg!

      Verwijderen
  8. Ik ben blij dat God nooit een koptelefoon opheeft. Mooie teksten Aritha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vurig verwachtte ik de Here, toen neigde Hij zich tot mij en joorde mijn hulpgeroep. Psalm 40:1,2
    En dat heeft Hij gedaan en blijft Hij doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very good; contrast to the worlds gods, "Psalm 115:6: They have ears, and they hear not".

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love your post. So true about the earphones, I get so discouraged about it sometimes, and completely understand! Thank you for the wonderful scriptures of encouragement. What a wonderful praise to God who inclines His loving ear to us. ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A wonderful post, Aritha. It is always a comfort to know that God hears us. Thank you for the Scriptures that you have also included at the end. ! John 5:14-15 and Psalm 139:2-4 have been so precious to me over the years that I've known the Lord.

    Also...I'm loving all of the pictures on your sidebar! Just lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aritha - this post is just what I needed this afternoon. What an encouragement to me because I am going through a big change and it is so good to be reminded God hears us when we pray. Hugs dear friend.

    BeantwoordenVerwijderen