4 mei 2021

DEZE BOEKEN LAS IK IN APRIL

Deze boeken las ik in april. Ik word er rustig van. Mijn stressniveau daalt ervan.😉

Drie boeken die ik las in april

1. Dochter van Rome


Pricilla in Rome
Dit is één van de beste boeken die ik ooit gelezen heb over de begintijd van het christendom. Wat gebeurt er als de dochter van een Romeinse generaal en een Joodse immigrant elkaar ontmoeten? De auteur werkt het karakter van Priscilla goed uit. Hoe was de omgang tussen messiasbelijdende Joden en gelovigen uit de heidenen? Als je daar benieuwd naar bent is dit één van de redenen waarom je dit boek zou moeten lezen.

Citaat Tessa Afshar
'Mary gaat toch niet echt met die Romeinse eten?”
Rufus fronste zijn wenkbrauwen. ‘Waarom niet?’
‘Je maakt een grapje. Ze is een heidense! Onrein, Rufus, je kent de Wet. Als Mary met haar eet, wordt zij ook onrein.’
 ‘Onze Heere at zonder aarzeling met tollenaars en zondaren. Een Romeinse is vast niet erger. Moeten we verwachten dat wie hongert en dorst naar God zich aan onze onmogelijke wetten houdt, waarvan onze voorouders het gewicht niet konden dragen, voordat we hun een beetje gastvrijheid vertonen?’
 Aquila verslikte zich bijna. Om dit soort redeneringen was zijn vader razend geworden en het had hem tot een vijand gemaakt van het Nieuwe Verbond. ‘Dit is godslastering.’
 Rufus zuchtte. ‘Rustig maar, jonge vriend. Omwille van jou zal mijn moeder geen hap in haar hongerige mond stoppen terwijl ze in Prisca’s gezelschap verkeert. Maar ik zeg je, dat ik Petrus in eigen persoon het brood heb zien breken met niet-Joden.’
Dochter van Rome, bladzijde 37

Deze roman is te koop in veel Evangelische boekwinkels. Ook online te bestellen bijvoorbeeld via de uitgever.

2. 30 redenen waarom ik van de apostel Paulus houd

 
Persoonlijk en Bijbels
De titel vat dit boek vrij goed samen. In dit boek bespreekt Piper 30 redenen waarom hij van de apostel Paulus houdt. Het is geschreven als een "pelgrimstocht": soms persoonlijk maar altijd bijbels. Wil jij ook weten waarom Paulus zo belangrijk is voor het christelijk geloof, dan is dit een perfect boek om aan te schaffen. Een boek om te koesteren en keer op keer te lezen.

Citaat John Piper

Het is mijn doel om u te helpen de apostel Paulus en zijn onderwijs en levenswijze te leren kennen. Achter dit doel liggen mijn hoop en mijn gebed dat de door God en voor God in verrukking gebrachte ziel van deze man, zijn ongeëvenaarde visie op Jezus Christus en de authenticiteit van zijn leven u ertoe opwekken om hem zeer te waarderen, om zijn boodschap te geloven en om zijn Heer van harte te aanvaarden. Een laatste aanbeveling, bladzijde 193


Dit boek is gemakkelijk te bestellen via de webshop van het Zoeklicht. Of bij je eigen evangelische boekwinkel.

3. De wereld rondom mijn tafel


Over hoop en mooie ontmoetingen 

Dit boek heb ik gewonnen via een Give Away op Jannekes Instagram. Het is een heerlijk boek dat ik met veel plezier en verwondering gelezen heb. In het voorwoord staat: "Het is een verhaal over de Leidsman, over genade, over 'niet meer te hoeven geven dan wie je bent.' Daar ben ik het mee eens. Zo ervaarde ik dit boek ook. Daarnaast raakte het me dat Janneke openhartig is over haar angst en twijfel. Maar vooral over hoop en mooie ontmoetingen dwars door cultuurverschillen heen. In Christus Jezus, onze Heer. 

Citaat Janneke Huisman

Als er één ding is dat we hebben geleerd tijdens ons leven in Kroatië, dan is het wel het leven te accepteren en omarmen zoals het is. Inclusief de dingen die niet heel en compleet zijn. De wereld is niet maakbaar. De pijn en gebrokenheid zijn te tastbaar.

Tussen de normale dagelijkse bezigheden, zoals was ophangen en de vaat doen, het openen van de gordijnen in de morgen en het sluiten in de avond, ontvouwt zich een Groots Verhaal. In de drukte vergeet ik weleens stil te staan bij het Grote Verhaal, geschreven door de Onzichtbare hand van de Schepper. Daarom schreef ik dit boek om stukjes en beetjes van het verhaal vast te leggen. Van de achterflap


Dit boek is te bestellen via Amazon. Klik je op de link dan ben je gelijk bij het boek.

Extra: Janneke heeft een blog: Janneke Onderweg. Mijn tip is: kijk onder kopje AGENDA op haar site. Janneke organiseert allerlei leuke dingen die je vast niet wilt missen.

---

📚 Wat is het mooiste boek dat jij in april gelezen hebt? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten