20 mrt 2023

Wat het vergeet-mij-nietje leert: 5 lessen van een kleine bloem

Vergeet mij nietjes zijn zo leuk. Ik heb achter het huis een grote bruine bloempot staan met vergeet mij nietjes erin. Ik kreeg ze van mijn vriendin, toen ik van kerk veranderde en we spraken af dat we elkaar trouw zoude blijven. Regelmatig kijk ik er even naar. 

Vergeet-me-nietjes: symbool van vriendschap en trouw
We zijn nog steeds vriendinnen. We vergeten elkaar niet, ook al gaan we niet meer naar dezelfde kerk en denken we verschillend over bepaalde dingen.
 

Omdat mijn vergeet-mij-nietjesweer opkomen, deel ik wat citaten over deze leuke plant.

5 lessen van de vergeet-me-nietjes
  1. De vergeet-me-nietjes zijn als kleine ogen die ons volgen terwijl we wandelen. Ze herinneren ons eraan dat we nooit alleen zijn, maar dat God altijd bij ons is.
  2. Als God de vergeet-me-nietjes niet vergeet, zal Hij ons zeker niet vergeten. Hij houdt van ons en zal voor ons zorgen, zelfs in de moeilijkste tijden.
  3. De vergeet-me-nietjes zijn zo klein en onopvallend, maar toch zijn ze zo mooi en vol betekenis. Zo kan ook ons leven klein lijken, maar het heeft nog steeds een doel en een betekenis in Gods plan.
  4. De vergeet-me-nietjes herinneren ons eraan dat God trouw is en Zijn beloften nooit zal verbreken. Laten we ons vertrouwen op Hem stellen en ons leven aan Hem toevertrouwen.
  5. Net zoals de vergeet-me-nietjes elk jaar terugkeren en ons blijven herinneren aan de schoonheid van de natuur, zo moeten wij onszelf blijven herinneren aan de goedheid en liefde van God in ons leven.
Bron: C. H. Spurgeons dagelijkse overdenkingen
--
🌿 Hoe kun je de terugkerende cyclus van de vergeet-me-nietjes gebruiken om je geloof te versterken?
🌷 Hoe "vier" jij de goedheid en liefde van God in je dagelijks leven?

4 opmerkingen:

  1. Mooie overdenking.. ik heb ze er weleens per ongeluk uitgetrokken omdat ik dacht dat het onkruid was… nu heb ik geleerd alles eerst te laten opkomen en dan pas rigoreus te gaan wieden. Zit ook wel weer een beeld in… van dat het kruid met het onkruid samen moet opgroeien… de gelijkenis van de zaaier… dankjewel weer…

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het altijd al mooie bloemetjes, maar met jouw blogje hebben ze ook betekenis gekregen.
    Dank je wel, Aritha, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De seizoenen in de natuur, alles door God ingesteld om ons te leren dat na regen zonneschijn komt, na winter lente, na dood nieuw leven, na teleurstelling dankbaarheid etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah all of God's creation holds a wealth of His wisdom - we just have to be seeking always! Hugs

    BeantwoordenVerwijderen