18 okt 2023

BIJBELTEKSTEN OM TE BIDDEN VOOR DE GIJZELAARS

Door: ONE FOR ISRAEL (MESSIANIC JEWS IN ISRAEL)

Pray For the Hostages

Mensen van over de hele wereld bidden voor de grote groep mensen die gegijzeld zijn in Gaza. Er zitten kinderen tussen, baby's, mensen met beperkingen en dementie, autisme en ernstige gezondheidsproblemen, die allemaal gevangen worden gehouden door meedogenloze terroristen. Het is nauwelijks voor te stellen. laten we niet wegkijken maar bidden. Wij voelen ons misschien machteloos om te helpen, maar God is dat niet. Hij is een expert in het bevrijden van gevangenen.

Bid dat God troost en redding zal brengen, dat Hij Zichzelf zal openbaren aan degenen die zich in diepe duisternis en ernstig gevaar in Gaza bevinden. Bid voor de vrijheid van de gevangenen. We geloven in wonderen.

Het bidden van Schriftgedeelten is een geweldige manier om in lijn te komen met het hart en de wil van God. Hier zijn enkele passages die je kunt bidden over de gijzelaars, waarbij je verklaart dat God machtig is om te redden. Hij kan verlossen en bevrijden. Dat is Zijn aard, en niets is onmogelijk voor Hem. Bid vandaag met ons door deze teksten te gebruiken.

Jesaja 49:24-25 

Kan buit weggenomen worden van een sterke man? Of zullen de gevangenen eens rechtmatig gemaakte losgelaten worden? Want zo zegt de HEERE: Zelfs de gevangenen van de sterke zullen hem ontnomen worden, en de buit van de geweldige zal ontkomen; Ik zal met uw twisters twisten, en uw kinderen zal Ik verlossen.

Lukas 4:18-19 

De Geest van de Heere is op Mij, omdat Hij Mij gezalfd heeft; Hij heeft Mij gezonden om aan armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen die gebroken van hart zijn, om aan gevangenen vrijlating te prediken en aan blinden het gezichtsvermogen, om verslagenen weg te zenden in vrijheid, om het jaar van het welbehagen van de Heere te prediken.

Jeremia 30:10, ook herhaald in 46:27 

Gij dan, vrees niet, Mijn knecht Jakob! spreekt de HEERE, wees niet verschrikt, o Israël! Want zie, Ik zal u verlossen uit verre streken, en uw nakomelingen uit het land van hun gevangenschap. Jakob zal wederkeren, en rustig, en onbezorgd zijn, en niemand zal hem schrik aanjagen.

Psalm 142 

Met mijn stem roep ik tot de HEERE, met mijn stem smeek ik de HEERE. Ik schenk voor Zijn aangezicht mijn klacht uit, ik maak mijn noden voor Hem bekend. Wanneer mijn geest bezwijkt in mij, kent U mijn pad. Op de weg waarop ik ga, hebben zij een strik voor mij verborgen. Kijk naar rechts en zie, niemand ziet naar mij om; geen toevlucht is er voor mij, niemand vraagt naar mijn ziel. Tot U roep ik, HEERE, ik zeg: U bent mijn toevlucht, mijn deel in het land van de levenden. Let op mijn roepen, want ik ben zeer verzwakt. Red mij van mijn vervolgers, want zij zijn sterker dan ik. Leid mijn ziel uit de gevangenis, opdat ik Uw Naam mag loven. De rechtvaardigen zullen om mij heen verzamelen, omdat U mij zult vergelden.

Zefanja 3:16-20 

Vrees niet, Sion! Laat uw handen niet slap worden. De HEERE, uw God, is in uw midden, een Held, Die verlossen zal. Hij zal Zich over u verblijden met blijdschap. Hij zal zwijgen in Zijn liefde, Hij zal Zich over u verheugen met gejuich. De ellendigen zal Ik in u midden overlaten, een volk dat zucht om de Naam van de HEERE. Het overblijfsel van Israël zal geen onrecht doen, zij zullen geen leugen spreken, en in hun mond zal geen bedrieglijke tong gevonden worden. Zij zullen weiden en nederliggen, en niemand zal hen schrik aanjagen. Jubel, dochter van Sion! Juich, Israël! Verheug u en wees vrolijk van ganser harte, dochter van Jeruzalem! De HEERE heeft uw vonnis tenietgedaan, Hij heeft uw vijanden weggevaagd. De Koning van Israël, de HEERE, is in uw midden; u zult geen kwaad meer zien.



Deel deze blog zoveel als je kunt.

---

ONE FOR ISRAEL (MESSIANIC JEWS IN ISRAEL)
Wij zijn een Israëlische bediening die is samengesteld uit Joodse en Arabische volgelingen van Yeshua (Jezus) die samen Israël tot zegen willen zijn door het evangelie online te delen, en de nieuwe generatie wedergeboren gelovigen les geeft op ons enige Hebreeuws sprekende Bible College in Israël. Ook helpen wij overlevenden van de holocaust door humanitaire hulp te verlenen.

ONE FOR ISRAEL (site)
FACEBOOK: ONE FOR ISRAEL
INSTAGRAM
TWITTER

1 opmerking: