7 MOOISTE BERICHTEN

Kijk, ruik en proef
Toen iedereen van tafel was pakte ik het melkpak om het in de koelkast te zetten Maar opeens stond ik stil en las de woorden op de zijkant: Voorkom verspilling. Ook na datum vaak nog goed: kijk, ruik, proef!



Er was eens een drukke, christelijke vrouw die met plezier werkte aan het nakijken van manuscripten. Ze kreeg veel last van haar ogen. Het werd zo erg dat ze toch maar een afspraakje met de oogarts maakte. Ze vertelde hem dat ze dacht dat ze een nieuwe bril nodig had. Tot haar verbazing was de oogarts het niet met haar eens. "Je hebt geen nieuwe bril nodig, maar rust voor het oog!"

Maar ik was wel bang! Klaarwakker keek ik om me heen. Ongelofelijk, ik lééfde nog! En dat terwijl ik ervan overtuigd was dat ik gestorven was.

Zonde is de wanhopige weigering om je diepste identiteit te vinden in de relatie en dienst aan God. Zonde probeert een identiteit te vinden buiten Hem om. ... Volgens de Bijbel is de belangrijkste manier om zonde te definiëren niet alleen het doen van slechte dingen, maar het verheffen van goede dingen tot onze belangrijkste dingen.


Je bent hier niet bij toeval; je bent hier vanwege Gods plan. Jouw land, je stad, je familie, je baan of school - God heeft je daar neergezet en Hij doet nooit iets zonder reden. Je bent hier vanwege Gods soevereine plan en Hij wil je gebruiken op de plek waar je bent.

Ik vergeet wel eens iets! Vanmorgen vergat ik iets mee te nemen uit de winkel: koekjes. Ook ben ik wel eens door de stress een afspraak helemaal vergeten. Nog erger, ik beloof wel eens wat in mijn enthousiasme, terwijl ik die belofte niet na kan komen omdat ik mezelf overschatte. God is zo niet. Hij is getrouw. Zijn plannen falen niet. Hij houdt Zich aan Zijn Woord.

Rond de tijd dat ik het blauwe hartje zag liggen was het nog niet zo lang geleden dat de Heere God me verloste van mijn allerergste twijfel of Jezus de beloofde Messias was. Net als Thomas belijd ik sindsdien: “Mijn Heere, en mijn God!” En net als Nathanaël zeg ik: “Rabbi, U bent de Zoon van God, U bent de Koning van Israël!”


Veel leesplezier! En als je net zo dol bent op reacties als ik, laat dan gerust een berichtje achter. 💬 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten